• Nattsaga

En liten fråga till er pollenallergiker .

Undrar, har ni ocksp klåda i gommen eller halsen typ? Detr är jätteirriterande verkligen det här.

• Svar på tråden En liten fråga till er pollenallergiker .
  • Superkarol

Jag har inte dt i af...
    Tycker att verkar mer som nån allergi mot nåt man äter isf.

• Nattsaga

Superkarol, nah, har inte ätit något som borde ge allergi alls idag och har haft så här innan, vet andra med pollenallergi som också får klåda lite då och då...antar de inte är så ovanligt. Men ville bara höra om det var nån mer än mig

• Amatea

Ja, gud ja! Känns som om jag ville ta en diskborste och köra ner i halsen/örat/gommen!
    Jag är allergisk mot Gråbo tror jag, min pollenallergi har precis börjat i alla fall. Äter Tavegyl 2 ggr om dagen (receptbelagt) och det hjälper rätt bra tack och lov.

• Nattsaga

Amatea, åh, jag äter vanliga tabletter som jag köpt på apoteket, men de hjälperju inte alls! Är illröd i mina ögon och de kliar i gommen lite då och då, enormt ..så himla irriterande. Kan knappt va ute man kanske borde gå till läkaren och få nått starkare egentligen, för de här hjälper ju ingenting somsagt. Det är gräset som blommar just nu för fullt och jag är superallergiskt mot skiten.

• frulan

Kliar absolut i gomen!
    Jag har varit hyperallergisk mot pollen sen jag var liten. Nu har jag äntligen vuxit ifrån det!!! Överlycklig!
    Men... jag har fortfarande perioder (vissa jag inte tål) då det snoras och klias i ögon och gomen.

Uscha, man går o låter som en gnu eller nåt när man kliar sig där

• Fru Indosaurie

Men om det kliar i gommen och sådär är det inte en korsreaktion du har då? Att du äter något som ger det?
    Får så får jag om jag äter vissa saker under pollenperioden..

Annars brukar det inte klia där för mig =)

• frulan

Oj, måste rätta mig själv... gomen, menar gommen

Tror inte att jag har haft någon korsreaktion i alla fall. Det kan klia i gommen när som helst. Kan vakna mitt i natten av det t ex.
    Eller kan det sitta i? Alltså om jag äter något på dagen, kan det komma och gå sen i t ex över ett dygn eller kliar det i samband med att jag äter något?

Jag tycker det kliar mycket men mer när jag är ute såklart...

• Myran Frisk

På mig kliar det oxå i bakre delen av gommen o ner mot halsen... man blir ju helt galen o trycker med tungan för att få bort det hela tiden... men det blir ju bara värre då

• Miss Niles

Är de bara jag som får ont i "näsan" när man sväljer? Svårt att beskriva. Men ni kanske med haft de någon gång? Att de gör ont som uppe i svaljet mot näsan varje gång man sväljer. Har så nu o de är jätte jobbigt! Vaknade jätte täppt. Väntar på att apoteket ska öppna om två timmar så att jag kan köpa nässpray o pollentabletter för o se om de hjälper.

• Nattsaga

Miss Niles, nej så har jag inte haft det. Men jag är skittäppt i näsan så de blir jobbigt att andas.

Myran frisk, jepp vet precis hur det känns. Men det kliar lixom inte hela tiden. Sen är jag skiiit täppt i nosen , inget hjälper ju, kan man inte ta vanligt nässspray bara för o få bort täppta näsan? Har allergi spray men hey, det hjälper inte alls.

frulan, nej man kan få klåda endå av bara allergin har jag räknat ut eftersom jag känner folk som får de när det är som värst med allergin. Jag fick nämnligen mitt kli igår t.ex. när jag var ute med hunden på morgonen utan och ha ätit nån frukost. När jag kom in blev det bättre. SÅ måste vara pollen och eftersom vad jg kan läsa här på FL är de fler som har så ok då kan man känna sig lugn!

• Pojkmamma

Jag har kli inne i kinden. Liksom om det fanns en gång mellan örat och näsa. Det går ju inte att komma åt och klia. Skit jobbigt. Även i gommen och svlaget förståss.

• Nattsaga

Pojkmamma, ah det är så jobbigt. Jag är så täppt i näsan idag så de är inte lätt att andas, har du något tips mot det? Allergispray har jag ju tagit och tabletter men de hjälper ju ingenting alls:/

• cooljenny

Är man allergisk mest mot pollen och gräs så kan man få irritationer i halsen. Det behöver inte vara ngn korsallergi. Det är ju mest av björkpollen som man får korsallergi.
    Jag skulle gå till läkaren för att få lite starkare medicin. Det är inte så trevligt med kliande hals. Dessutom inte så bra då halsen kan svullna upp. Då får man problem med luftintaget. Behöver inte vara så farligt som det låter men sök en läkare för säkerhets skull.

• Nattsaga

Jag har astmapsray hemma, bricanyl om jag får svårt att andas, däremot behöver jag nog starkare tabletter som kanske hjälper lite mer mot näsan och även kliet. Kliar mest närjag är ute, inte så mycket inne.

Svar på tråden En liten fråga till er pollenallergiker .