• emmafia

Flytta till Dublin!

Jag och min lilla familj ska flytta till Dublin, Irland i slutet av sommaren och letar efter andra svenskar som bor där eller vet något om det. Jag själv vet inte så mycket om det över huvud taget, så om någon kan hjälpa så vore det toppen!

• Svar på tråden Flytta till Dublin!
  • Lilith74

Bor i Cork själv, 25 mil från Dublin. Jag har bott här i fyra år och vi ska ha barn i augusti. Fråga gärna om du undrar något

• Punkster

Hej!

Min pojkvän har redan flyttat till Dublin och jag kommer efter i september. Vi ska ha vårt första barn i november.

Skulle absolut vara skoj att träffa lite folk, speciellt som jag (antagligen) inte kommer jobba.

• Elsis

Jag är, förhoppningsvis, påväg att flytta till Dundalk, norr om Dublin, inom kort. Har bott i Dublin en gång tidigare och trivdes väldigt bra.

• Lilith74

coolt med fler svenskar!!! jag har en dröm om att öppna en nordisk öppen förskola här på irland men tyvärr bor jag i cork och nästan alla andra i dublin.

Man skulle kunna ha riktig välling + svenska grejer till salu, erbjuda social samvaro för nordiska mammor och pappor och stötta varandra med amning och säkra bilbarnstolar och hjälpa varandra att stanna hemma längre än 14 veckor och sånt som inte alls är självklart här.

• Lilith74

Vad tror ni om en tråd för Irlandsmammor? Undrar hur många vi är på FL, jag vet tre eller fyra...

• lovande

JA! En Irlands trad later kanon ... nagon som startat en forresten?

• Lilith74

Nej jag har inte startat nån och inte sett nån (tror jag). Man måste kanske locka in de andra irlandsmammorna i tråden!

• lovande

vi skulle kanske startat en???

Svar på tråden Flytta till Dublin!