Yumi skrev 2008-08-24 01:59:27 följande:
Har bott i e-tuna hela mitt liv och är faktiskt nära på att flytta härifrån själv. Dom senaste åren har jag sett för mycket missbruk i alla dess former, våldtäkter, misshandelsfall, rån, m.m. Jag har faktiskt inte mycket gott att säga om staden alls. Det senaste var väl ett gäng ungdomar i skiftingetrakten där jag bor som halshuggit ett gäng kattungar... Eller vad sägs om han som misshandlade en kille, släpptes efter häktningsförhandlingarna och sen ringde polisen och sa att han tänkte döda samma kille. Ingen som reagerade över det tydligen. Läs lokaltidningen m. kommentarer på nätet, t.ex
ekuriren.se. Fick höra idag också att polisen bara har 2 bilar som patrullerar på helgerna när det är som värst och en bil för akuta utryckningar. Av egen erfarenhet har jag inte svårt att tro på att det är så.Det är en jättefin stad, men som Analoga sa, det är för mycket våldsbrott och missbruk.
Beror väl oxå på var man bosätter sig. Det finns problemområden här som i alla andra städer, och så finns det bra ställen (som där jag bor, lite utanför stan) där man inte ser tillstymmelse till tråkigheter. En riktig idyll kan man säga att jag bor i
Så jag skulle vilja säga så här: låt dig inte skrämmas av det vi skrivit, men kolla upp stället ni tänker flytta till. Eskilstuna är som sagt väldigt fint med naturen bakom hörnet och mycket vatten. Jag och min familj trivs oerhört bra här!