Mamma med förbjudna känslor...
Jag är en dålig mamma. Jag är ingen mamma alls. Jag förstår inte hur någon kan tycka det är härligt att vara mammaledig. Varför kallas det ledig egentligen? Jag hinner ju inte med någonting alls. Nu har lillen börjat krypa om min tillvara består av att krypa efter honom i timmar så han inte slår sig, blöjbyten, gnäll och skrik, jobbiga kvällar då han har svårt att somna, somnar oftast vid. 22-22.30, vaknar flera gånger på natten och vaknar tidigt. Jag undrar- när ska jag äta, tvätta håret, gå på toaletten? Jag blir mer och mer deprimerad. Är det bara jag som känner så här? Det känns som att mitt liv är slut. Sambon jobbar mycket och hjälper ínte till så mycket.
Jag vill bara kunna duscha och äta i lugn och ro. Ni andra, hur känner ni? Hur ser era dagar ut? Snart blir jag knäckt. Jag ser inte någon mening i att sitta på golvet i 3 timmar och försöka styra lillen så han inte skadar sig. Jag älskar honom så men jag blir uttråkad. Jag orkar inte mer. Jag är värdens sämnsta mamma. Men jag tycket inte om bebistiden. Finns det något ljus i tunneln? Vill gärna höra era erfarenheter.