Kan det vara borderline
Jag har alltid varit lite konstig, men först när jag träffade min allra första kärlek och därav fick min första riktiga relation framkom det verkligen vilka problem jag har.
Aggressionsproblem är iofs något som jag alltid haft sen jag fick barn (fick barn väldigt ungt).
Men sen när jag träffade Tomas har jag blivit en sjukligt svartsjuk tjej med enormt kontrollbehov som går ut över honom. Hans förflutna betyder oerhört mycket för mig och jag måste veta allt! Jag får ångest över en såpass liten grej att han kanske tyckt en annan tjej var snygg innan.
Då och då drabbas jag av dessa ångest attacker som i sin tur leder till ett tvångsmässigt behov av bekräftande från honom.
Attackerna kan gå över väldigt fort om jag får den bekräftelse jag söker. Annars kan de hålla i sig som längst två dagar.
Jag spenderar STOR del av mitt liv med att gå och vara rädd för att han ska lämna mig eller grubbla över om han kan ha varit kär i någon annan innan mig.
Grubblar också över om han tycker att jag är snygg.
Jag försöker att göra honom så beroende av mig som möjligt för att förhindra att han lämnar mig.
Har aldrig haft nån relation tidigare för att jag har väldigt svårt att släppa in killar i mitt liv. Jag har mest blivit äcklad eller fått ångest om jag kommit nån för nära.
Tomas var den första jag inte kände så med.
Utöver detta har jag väldigt svårt att tygla min ilska. Det kan handla om att Tomas glömt att ta bort nåt han använt eller nåt jättelitet. En gång var det att han glömt sätta på locket på tandkrämstuben. Jag försöker då att lägga band på mig men ibland måste jag få ut det och då skriker jag på honom. (stackarn)
Det är bara mina närmaste tyvärr som får stå ut med den jag verkligen är och mina vredesutbrott. Mina kompisar tror säkert att jag är fullt normal.
Kan det vara Borderline, som jag har? När jag läser kriterierna för att diagnotiseras så stämmer fyra in med säkerhet på mig. Och några är jag osäker på för att jag inte riktigt förstår vad som menas.
Tacksam för svar...