• susst6

Målarstege för uthyrning?

Ska tapetsera om i trappan här hemma och behöver en målarstege. Någon som vet om man kan hyra en sådan?

• Svar på tråden Målarstege för uthyrning?
  • Laddad

Kanske hos målarfirman. Men en stege är inte så fasligt dyr, så det kanske blir lika billigt att köpa en egen. Vi köpte en 6 meters hos Cheapy för bara några hundringar.

• yava

Menar du en sån som är ställbar i benen? Kolla hos färgaffärer om dom kan hyra ut, annars har dom säkert tips på vem som hyr ut dom. Dessa stegar e dyra att köpa så det rekomenderar inte jag.

triss i kungar
  • susst6
    yava skrev 2008-08-21 13:07:37 följande:
    Menar du en sån som är ställbar i benen? Kolla hos färgaffärer om dom kan hyra ut, annars har dom säkert tips på vem som hyr ut dom. Dessa stegar e dyra att köpa så det rekomenderar inte jag.
    Just precis, en sådan som är ställbar i benen. Ringde till Flügger men de hade inga.
  • susst6
    Tjatte skrev 2008-08-21 13:09:05 följande:
    Vi hyrde en sån hos www.hyreshuset.se.
    Tack för tipset men de verkar bara finnas i Sthlm-området och vi bor i Göteborg.
  • Popi

Bor du i hyres- eller bostadsrätt så fråga vaktmästaren om det finns ngn där att låna?

Bor du i villa så kan du fråga grannarna .

• susst6
    Svar på #6
    Popi skrev 2008-08-26 09:01:28 följande:
    Bor du i hyres- eller bostadsrätt så fråga vaktmästaren om det finns ngn där att låna?Bor du i villa så kan du fråga grannarna .
    Bor i villa. Har frågat flera personer, bland annat en snickare och en vaktmästare som jobbar med målare, men det verkar som om de bygger egna ställningar när de är på plats. Tänkte eventuellt anlita en målare men får se om någon vill åta sig ett sådant relativt "litet" jobb. Maken vill tapetsera själv men jag är livrädd att han ramlar ner. Det är ju ändå fyra meter högt och jag vill inte bli änka redan.
Svar på tråden Målarstege för uthyrning?