• bettans83

Förlossning på Ryhov i Jönköping??

Är det någon som har fött på Ryhov. Vilken uppfattning fick ni av BB där? Personalen? Kan pappan sova över?

• Svar på tråden Förlossning på Ryhov i Jönköping??
  • Jiji

Vi har varit där på studiebesök, de har öppet hus på förlossningen och BB varje fredag kl 14.00. Man behöver inte föranmäla sig utan går till förlossningen bara. Det kan jag verkligen rekomendera, man får se hur rummen ser ut och gå runt där på visning och även in på BB och vad som finns där.

Rekomenderas varmt!

• Jiji

Pappan får sova över 1 natt.

• Csve

jag födde min dotter där! Tycker visningen  var sådär, för stor grupp men när de väl var dags att föda var de perfekt.
    de var gott om plats då så pappan fick sova en natt på förlossningen (födde strax innan 22 på kvällen), men inte på bb.

ska föda där även denna ggn!

?♥ För evigt ♥?
  • abuelita
    Jiji skrev 2008-08-22 08:12:04 följande:
    Avnavling, vad är det? :)
    När barnmorskan sätter en peang på navelsträngen för att lite senare antingen klippa av den själv eller låta pappan göra det. Det här är en mycket viktigare del av förlossningen än de flesta anar. Läs min tråd som handlar om det www.familjeliv.se/Forum-2-13/m33799718.html
  • Jiji

Oj, varför har man inte hört nåt om detta undrar man ju? Tack för länken, ska kolla mer i helgen!

Svar på tråden Förlossning på Ryhov i Jönköping??