• ICanDoIt

min valp tuggar och biter på katten...

Varför gör hon det??

Hon tar alltså tag i skinnet i nacken eller på ryggen och nästan lyfter katten.

Min katt är så snäll så hon låter henne hålla på, men till slut när hon tröttnar så kan hon ge henne en liten snyting och gå därifrån. Inte med klorna dock.

Visst borde katten vara lite rädd eller iaf undvika hunden om hon ogillar det?? Hon går ofta fram till Nicky och gosar och leker. De andra katterna är inte lika glada i Nicky så de accepterar inte att hon bits eller knuffas, så Nicky är inte lika "på" på dem.

Kan jag vara lugn eller behöver jag oroa mig för katten??

Dom är ungefär lika stora katten och hon. Katten skulle vinna ett slagsmål, men dom busar bara.. Men det ser så hemskt ut när hon drar så i skinnet.

• Svar på tråden min valp tuggar och biter på katten...
  • Cuthalion

Tycker det låter som när hundar leker med varandra. Kan se riktigt hemskt ut ibland men det är bara lek. Fast tycker det är bra gjort av katten att stå ut

• Pumpan81

tror inte du behöver oroa dig, katter har väldigt tjock skinn
    katter som leker med varandra som små bits fan så hårt haha men dom får inte ont alls! bara vi människor som får
    o när katten tycker det är nog eller om hon ksulle få ont skulle hon säga ifrån på skarpen med klor

• Funman

Det är som hunden vill leka med katten..

och du gbehöver inte vara orolig alls.. för det är som så att hunden har inte en chans mot katten..

för när katten tröttnar på RIKTIGT då säger den till MED klorna.. annars bara merkerar dom med en snyting.. typ ..jaja lugna dig..

vi har själv en Labrador och är 2 år och super valpig.. ska ständigt leka med Hann katten .. det går ett tah sen får hunden på öronen på Riktigt.. och då lägger han av

• ICanDoIt

*skratt*

jo min katt är ett kapitel för sig... skit tålig!! Skulle passa alldeles utmärkt med småbarn. Medans hennes syster inte alls är särskilt förtjust i att man klappar och lekar för mycket... Då får man oftast lite klösmärken.

Ibland blir jag ju gaaaalen på katten och hunden... Dom kan gå runt och "bråka" en hel dag.. och i början skyllde vi ju på Nicky, men sen märkte vi att det faktiskt var katten som avsiktligt la sig på golvet och började peta på valpen. haha.. så hon får skylla sig själv :D

Katterna har ju alternativet att hoppas upp på en bänk eller så..

I går blev katten släpad över golvet i nackskinnet tom.. haha... men det verkar som att hon tycker det är skönt. :P

Hon är alltid kletig och äcklig i pälsen numera.. av hundsaliv. haha!

• Pumpan81

*skrattar*
    har med katt o hon är med sådär tålig, min sn drar o sliter i henne o hon finenr sig i allt, säger aldrig ifrån.
    bra katt för barn iaf :D
    sämmre då när min son tror man kan behandla alla katter så o får bit o klösmärken efetr pappas katter

• snowflake

våran hund och katt leker likadant, och de LÅTER dessutom, så folk på besök tror de håller på att ta ihjäl varandra, när de egentligen bara leker, hahaha! Kan gå ganska vilt till, men när katten lessnar, då tjuvnyper hon i hunden så han piper till och sen går hon undan. Så låt dom hållas, jag tycker det är jätteskönt att de aktiverar varandra, mindre jobb till mig.

Svar på tråden min valp tuggar och biter på katten...