Hjälp mig!!! Mitt hår är gult ... vad göra :-( :-D
Hej på er!
Jag är i grund och botter väldigt ljust blond. Får ibland rycka att försöka färga detta hår - med mer eller mindre lyckade resultat. Jag färhade det nu lite mörkare - för att sedn färga det riktigt rött! Det blev fint, men färgen höll sig inte så bra - då jag inte vågar använda permanent färg.
När det började bli mer orande än rött, så färgade jag det brunt. Det blev då kopparfärgat. Blekte då ljusa slingor - och håret blev gult.
Gult hår är inget snyggt! Så jag köpte en hårfärg (permanent) som heter ljus kopparblond. Och det blev bra!!! Håret var blont, men med lite rödblonda inslag - fast ändå lite åt det bruna hållet.
Nu tänkte jag att jag skulle bleka ljusa slingor i det - och nå är håret åter igen gult!!!
Sitter nu med blonderingskräm i håret - för att iallafall få topparna blonde - i detta gula spektakel.
Vad göra, förutom att återigen inse att det är värdelöst att färga ljusblont hår!!??
Jag kan ju alltid bleka hela håret blont igen, men mitt mål är ändå att få lite färg i det + ljusa slingor. *suuuuuck!!!*
/Lilla gula ru