• lilla ru

Hjälp mig!!! Mitt hår är gult ... vad göra :-( :-D

Hej på er!

Jag är i grund och botter väldigt ljust blond. Får ibland rycka att försöka färga detta hår - med mer eller mindre lyckade resultat. Jag färhade det nu lite mörkare - för att sedn färga det riktigt rött! Det blev fint, men färgen höll sig inte så bra - då jag inte vågar använda permanent färg.

När det började bli mer orande än rött, så färgade jag det brunt. Det blev då kopparfärgat. Blekte då ljusa slingor - och håret blev gult.

Gult hår är inget snyggt! Så jag köpte en hårfärg (permanent) som heter ljus kopparblond. Och det blev bra!!! Håret var blont, men med lite rödblonda inslag - fast ändå lite åt det bruna hållet.

Nu tänkte jag att jag skulle bleka ljusa slingor i det - och nå är håret åter igen gult!!!

Sitter nu med blonderingskräm i håret - för att iallafall få topparna blonde - i detta gula spektakel.

Vad göra, förutom att återigen inse att det är värdelöst att färga ljusblont hår!!??

Jag kan ju alltid bleka hela håret blont igen, men mitt mål är ändå att få lite färg i det + ljusa slingor. *suuuuuck!!!*

/Lilla gula ru

• Svar på tråden Hjälp mig!!! Mitt hår är gult ... vad göra :-( :-D
  • Monsa

Det brukar ju bli gult om du inte har en blekning som är stark nog, den där ljusa färgen är nog svår att åstadkomma själv eller har du försökt innan och lyckats?

• Jennie Brunflo

Köp silverschampo och tvätta håret med. Funkar jättebra!!!
    Det använder även frisörer. Det tar bort det röda ur en blekning.

• Sparvel

Akta akta att du inte bränner av håret när du bleker så mycket själv!! Det har jag gjort, för jag fick också panik när jag var pippigul! Plötsligt hade jag snagg för håret gick av!
    Gå till frisören för Guds skull!!!!

• Monsa

silverschampo, vart får man tag på det?

• lilla ru

Det blev rätt ok. Nu får det vara ett tag.... nej, snagg vill jag inte ha :D Fast det är rätt så kort redan .

Vad är silverschampoo??

• Aiwendil

Silverschampo finns hos frissan

Lycka till.

• DaCiss

Lek inte med håret för mycket bara där hemma! Jag har gått 3-årig frisörskola och praktiserat som frisör. Att ditt hår blivit gult efter blekning beror mest på att du har haft röd färg i håret innan. Du säger att du inte användt permanentfärg, har du i såna fall användt vanlig toning eller lättfärg? För har man blondt hår och vill färga det mörkare är det så gott som aldrig en bra idé att tona det mörkare. Och även om det är toning så fastnar en del färg i håret i alla fall, speciellt röda nyanser. Om du leker på lite där hemma och det misslyckas och du sen bestämmer dig för att bara bleka det blondt igen är det dömt att misslyckas! Det är inte hur enklet som helst att bara bleka upp ett färgat hår till vackert blondt igen! Det är inte ens säkert att en frisör skulle klara av att få det snyggt blondt igen. Så det är inte en utväg att bleka upp det igen bara så du vet. Det mest troliga är att du får helt och hållet gult hår. Du ser ju redan själv nu, du får inte ens blonda slingor i det, utand om blir gula. Så skulle hela ditt hår bli. Och det hjälper inte att bleka det gång på gång med krafitga ämnen, då förstör du bara håret och i värsta fall faller håret av eller blir som gummi och går sönder mitt i! Nej du, om du inte vill ha gula slingotr eller färga dom gula slingorna lite mörkare så rekommenderar jag att du ittar in hos en frisör som kan hjälpa dig nå ditt mål!

• Twilight

MOOD har en mild blekning som gör färgen lite åt det silvriga hållet (Pärlemor typ) KÖr det på det gula så neutraliseras det.

• Nalle Puh77

Hmmm jag det låter inget kul.

Själv är jag riktigt blond....nästintill vit i skallen.

Skulle färga håret som tonåring med fick bittert erfara att det inte funkar att göra det själv, inte med mitt ljusa i alla fall.
    Resultaten blev inte så lyckade, det blev alltifrån grönt till polkagrisrött
    Kan ju tänka er själva vad läcker man va *hahahaha*

Så nuförtiden går jag ALLTID till frissan om jag är sugen på något...även om jag bara vill ha någon mörk slinga i håret.

Råder dig att oxå gå till frissan så kan dom kanske fixa håret.
    Lycka till

Kram

• Tjohalia

gå till en frisör är mitt tips. dom kan se på ditt hår vad som behöver göras. och akta så att inte håret blir som tuggummi!!

• Teskedsmamman

Efter att ha intensivfärgat håret hos frisör, för 1000 spänn, och färgne bara höll i ca 3 veckor så gav jag upp.... på sin höjd bleker jag slicgor eller helbleker, men ALDRIG att jag färgar igen!!!!

• lilla ru

Näää... ingen idé att färga så blont hår som jag har. Brorsan påpekade för mig idag att mitt hår var helt gul... bara fifall jag inte uppmärksammat det ;)

Ska lårta håret vila lite nu, så kannske jag gör en blekning till lite senare. Jag har använt både lätt toning (nivå 1) , samt nivå 3. Sedan har jag även använt en ljus nyans som ska vara permanent. Är man inomhus så är håret blont, men står jag i solen ser man att det är gult... med orende i botten.

När jag lyckats få håret blont igen ska jag låta det vara !! Att man aldrig lär sig. Jag har också haft allt från rosa till grönskimrande och lite rått-grått (läckert!!!) till rött och hela den orange-gula färgskalan. Nackdelen när man är blond i botten är ju att man aldrig kan låta håret vara även då man fått en snygg färgning. För när det växer ut blont hår i hårbotten och håret är mörkt ser det ju ut som man är tunnhårig - inget snyggt alls.

Nej, nu får det vara bra. JAg kör med inpackning efter varje tvätt nu ett tag framöver, så får vi se. Jag kan ju hoppas att solen bleker bort det gula :D

/Lilla gula ru

• Caffreys

Att försöka blondera ett hår som är färgat i ex. kopparrött, mahogny el liknande ger gult/orange resultat pga färgpigment. Färga inte håret fram och tillbaka utan att fråga om råd om det går att använda ett preparat över ett annat. Jag rekommenderar att man aldrig själv försöker blondera ett redan färgat hår.

• lilla ru

Nu är jag för alltid färdig i min blonderings- och hårfärgningsfas i livet . Har gjorde ett sista tappert försök nu att få ordning på det pippigula håret. Blekte med blonderingscreme i hela håret ... (förut bara i topparna eller delar av håret.

Har nu nått en färg av vaniljcreme , med lite ljusare blont i topparna. Håller mig nu till svarta kläder för att dempa intrycket av det gula. Nu kan mitt naturligt blonda få växa ut över sommaren, så blir nog allt bra i slutändan av året Tack för alla tips. Hädan efter ska jag på sin höjd bleka några få ljusa slingor i min naturliga hårfärg

Liten vaniljgul ru

• Medved

Silverschampo finns för 50 kr på ica maxi :) Hos frissan kan jag tänka mig att det är DYRT? eller?

Svar på tråden Hjälp mig!!! Mitt hår är gult ... vad göra :-( :-D