• logg81

Present till doktorand

Min bror doktorerar nästa månad och jag har idétorka.... Jag har absolut ingen aning om vad jag ska köpa... Han är intresserad av allt och inget.

Snälla... kom med massor av förslag!
    Jag hade tänkt en present för 1000 kr ungefär...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Svar på tråden Present till doktorand
  • sydneygirl

En klocka?
    Manschettknappar och slipsnål?
    En ipod av nåt slag?
    En upplevelse...?

• Fru hemlig

Ett presentkort på ngn fin resturang?

• Senap

Min sambo fick en Omega-klocka av familjen (de gick ihop) och vin, upplevelser mm från sina vänner när han disputerade.
    Jag önskar mig en ridresa samt vinglas i en viss serie när det är dags för mig.

Något beständigt eller en upplevelse utöver det vanliga är mina tips. Varor som är trendiga eller på annat sätt går ur tiden (elektronik mm) är sämre.

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • logg81

Rest har han gjort massor genom jobbet och upplevelser.... hmm... det är svårt. Tänk om det skulle bli helt fel grej. Han är inte så äventyrlig av sig längre... Elektronik går helt bort. Han är sjukt ointresserad av sånna prylar.... Gah.... vad svårt det är.... *suck*

Men resturangtipset ska jag ta o fundera på... Det är juh en smart sak....

• Fru hemlig
    logg81 skrev 2008-08-21 18:05:58 följande:
    Rest har han gjort massor genom jobbet och upplevelser.... hmm... det är svårt. Tänk om det skulle bli helt fel grej. Han är inte så äventyrlig av sig längre... Elektronik går helt bort. Han är sjukt ointresserad av sånna prylar.... Gah.... vad svårt det är.... *suck*Men resturangtipset ska jag ta o fundera på... Det är juh en smart sak....
    Ja har vänner som fått det i present i andra samanhang och varit mkt glada. Endera en fin resturang där ni bor eller på kanske Gondolen i Stockholm (såg på din press att han bor där).
  • logg81
    Fru hemlig skrev 2008-08-21 18:09:04 följande:
    Ja har vänner som fått det i present i andra samanhang och varit mkt glada. Endera en fin resturang där ni bor eller på kanske Gondolen i Stockholm (såg på din press att han bor där).
    Han är vegetarian så det gäller att hitta en resturang med ett större vegetariskt utbud.
    Jo han bor där nu men de flyttar hem till Norrköping igen i oktober så sthlms-resturanger går tyvärr bort... Annars hade det varit superenkelt...

Men jag ska spåna lite i vad resturangerna har att erbjuda här nere...
  • Fru hemlig

Ja gör det. I stockholm kan man i alla fall få jättebra vegetarisk mat på Libanesiska resturanger. Om det finns ngn hos er är det ett hett tips.

• Tiffy

Hermans (på Söder i Sthlm) har vegetarisk buffé, den ska vara underbar. Har dock inte testat själv ännu. Presentkort där och kanske på en matlagningskurs ex såser eller desserter.

• hib58

Hej.
    Har Ni fler tips. Min son skall snart doktorera. frågar vad han önskar sig. Men har väl inte fått nått direkt svar.

• Powderpuff89

Ett fint vin, kanske? :)

• logg81
    hib58 skrev 2008-10-08 15:46:36 följande:
    Hej.Har Ni fler tips. Min son skall snart doktorera. frågar vad han önskar sig. Men har väl inte fått nått direkt svar.
    Min bror klarade sin examen för några veckor sedan och jag har fortfarande inte kommit på något bra
    Han gillar böcker och jag antar att jag kommer springa i panik till en bokaffär efter ett presentkort samma dag vi har festen...

Vad blir han din son?
  • Carrrie

Vi har gett några kompisar en luftballongtur i present tillsammans. Lite lagom äventyrligt lixom.
    Har han trädgård? Ett träd kanske isf?
    Fin läderpärm, plånbok eller portfölj?
    Någon FIN bok?
    Biljtter till konsert? Operan?
    Champagne?

• hib58

Tack för alla tips. Man vill ju så gärna ge nått som han tycker om.
    "logg81. Min son doktorerar i förbränningsfysik.
    Funderar på om en upplevelse vore det rätta. Men sen vill ja ge nått mer.

• logg81
    Carrrie skrev 2008-10-08 16:33:58 följande:
    ojdå. glömde titta efter datum i TS....
    Det är hib58 som tagit upp ämnet igen. Kul att tråden kommer till användning ytterligare en gång
Svar på tråden Present till doktorand