• MaryD

Dressing till pastasallad?

Jag ska göra en pastasallad innehållande bl a älgkorv och grönsaker.

Vilken dressing passar till detta? Antingen köpt färdig eller hemmagjord!

Tacksam för svar

• Svar på tråden Dressing till pastasallad?
  • Kryddburken

Älgkorv...

Gör en dressing med färskost naturell blandat med lite creme fraiche, kryddad med vitlök, timjan och salt & peppar!

• MaryD
    Kryddburken skrev 2008-08-21 21:06:33 följande:
    Älgkorv... Gör en dressing med färskost naturell blandat med lite creme fraiche, kryddad med vitlök, timjan och salt & peppar!
    Hm...låter supergott...men den där färskosten, den får jag la inte äta när jag är gravid?
  • Night Angel

så farligt är det inte med färskost när man är gravid..men du ska ju inte vräka i dig det.Nån gång i bland med måtta går bra..

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • MaryD

Hm...men jag ogillar att "gambla" med såna saker...kanske är bäst att låta bli.

Någon som har nåt annat tips?

• Kryddburken

Philiadelfiaosten är pastöriserad och helt ok att äta som gravid. Kesella är en slät färskost som du också kan använda, den är också pastöriserad!

• Terez

min egna favorit till sallader är sipra över lite olivolja, färsk citron och ev. salladskrydda. Kännst friskt och gott. Men vet inte hur älgkorve fungerar till det

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • MaryD
    Terez skrev 2008-08-22 18:40:45 följande:
    min egna favorit till sallader är sipra över lite olivolja, färsk citron och ev. salladskrydda. Kännst friskt och gott. Men vet inte hur älgkorve fungerar till det
    Mnjaej..låter lite tveksamt till älgkorven, men får testa på nån annan sallad
  • MaryD
    Kryddburken skrev 2008-08-22 18:37:47 följande:
    Philiadelfiaosten är pastöriserad och helt ok att äta som gravid. Kesella är en slät färskost som du också kan använda, den är också pastöriserad!
    Här ska missbrukas Philadelphiaost
  • Kryddburken

MaryD!

Hoppas det smakar!! Och lycka till med allt!

Svar på tråden Dressing till pastasallad?