För oss bor i Strängnäs
Är nyinflyttad till Strängnäs, skulle vara kul att surra med lite folk härifrån
Är nyinflyttad till Strängnäs, skulle vara kul att surra med lite folk härifrån
Bor visserligen inte riktigt i Strängnäs utan mellan Stallarholmen och Mariefred, men håller väl mer till i Strängnäs än Mariefred. Just nu mammaledig med en dotter född i Mars 2008. Har inte många bekanta i området (flyttade hit 2003), det har bara inte blivit så. Hur kommer det sig att du hamnade i Strängnäs?
Jag är gärna med och surrar lite, håller till ganska mycket här på FL.
Hej Mirilla,
Vad kul att någon hittade hit. Verkar inte finnas så värst mkt folk från Strängnäs här inne. Mest verkar vara från Eskilstuna.
Jag har bott i vårt hus nu i 3 vecor och känner inte en kotte här. Bara min mans släkt!
Vi hanmade här för att vi aldrig hittade något hus i Sthlm men för att jag oxå blev kär i det sörmlänska landskapet
Vart flyttade ni ifrån?
Min man kommer härifrån så man kan väl säga att jag flyttade till honom.
Bor på en gård med 2 bostadshus, från början när jag flyttade hit bodde vi i lillstugan och hans föräldrar i stora huset, men för 2 år sen köpte vi gården av hans föräldrar och så bytte vi hus med varann, ett smidigt sätt att flytta på.
Jag kommer från Nyköping så det var inte så långt härifrån.
Ungefär samma här, känner min mans släkt och kompisar. Visst hälsar man på folk på stan som man känner, men inte egentligen umgås med. Har ju haft en del jobb så jag känner igen många som jag jobbat med.
Sörmländska landskapet är verkligen vackert och sen är ju Strängnäs ett ganska perfekt läge. Lugnt och inte så mycket folk, men ändå nära till en större stad.
Det finns nog en hel del strängnäsbor här inne på FL, men de är säkert lite svåra att hitta. Annars är det nog mest eskilstunabor man märker av.
Det var ren tur att jag hittade tråden. Skulle bara kolla om det fanns några trådar om babysimmet på löt eftersom vi ska börja där i morgon med dottern och jagb vet inte alls vart bassängen ligger i deras hus. Ibland kan man hitta svaret om man söker på gamla trådar, men jag hittade den här tråden istället.
Du hade också barn? Hur gamla är de?
Jaha man kan ju säga att jag oxå flyttade hit för att min man kommer härifrån
Vi bor oxå på en går på Vansö. Min man arbetar som lärare i strängnnäs medan jag pendlar till sthlm där jag har mitt företag. Jag kommer så småningom sälja det och göra något nytt här. Vi flyttade ju hit för att vi ville ha livskvalité, och inte pendla. Men just nu fungerar det genom att jag bara jobbar 2 ggr i veckan.
Annars är jag mammaledig med lilla Vide som är 10 månder. Har även två tvillingkillar som är 13 år.
Önskar att jag kunde vara mammaledig på heltid just nu, för det skulle jag verkligen vilja vara. Men som egen företagare så fungerar det inte tyvärr!!
Jag är mammaledig på heltid fram till Januari då min man tar över 3 månader och jag trivs bra med det (trodde det skulle vara värre då jag är en ganska rastlös typ).
Min man jobbar på Skanska i Strängnäs och jag jobbar på Selaöhemmet som undersköterska/gruppledare när jag inte är hemma. Det är meningen att jag ska vara mammaledig igen efter 3 månader och vara hemma till Augusti då dottern ska in på dagis.
Kan förstå att det är jobbigt att ha eget företag och samtidigt vara mamma, men ibland har man väl inte så mycket val. Pendla funkar väl ett tag, men efter ett tag så blir det väl ganska tråkigt. Du hittar säkert något lite närmare så småningom.
Hmm... 10 månader, inte så långt från min lilla tjej som är drygt 5 månader.
Var inne på din presentation och tittade lite på huset, verkligen vackert. Och så fin natur runt med hagar och allt, verkligen på landet. Så mycket på landet bor inte vi, här är det mest tät skog, men det har sin charm det med och jag gillar det.
Vi har en överenergisk hund här hemma som är mer högt än lågt och 2 små rara katter som man inte ser till så mycket (utekatter + hund som har de som leksaker iband när det inte finns något annat i närheten).
Vi bor utanför toresund, säger säkert inte dig så mycket men ändå.
Va är det för hund ni har, ser ut som en flat? Vi har oxå hund en Jack Russel och en lite kattunge
Nää tyvärr säger inte toresund så mkt, men börjar lära mig mer o mer
Det är ingen flat utan en korsning 50 % border collie och 50 % golden. Flera som trott att det är en flat, kanske är det retrivern i henne då. Hon är i alla fall 99% border collie i huvudet, jobba jämt och halvt galen här hemma för att inte tala om när det kommer folk (då lyfter nästan taket), lydnad ska vi inte tala om, den finns knappt, men hon är go och charmig (och ibland odräglig) på sitt sätt. Vi går faktiskt tävlinglydnad med henne (men det kan man verkligen inte tro), ska nog inte tävla, men hon bara måste jobba och tänka annars skulle vi inte kunna ha kvar henne.
Hmm.... Jack russel, lite ernergi där med då? Fast i lite behändigare kropp. Dom är fina och skulle själv kunna tänka mig en, men det är det där med energin.
Nästa hund blir väl en slö labrador eller nåt efter den här besten, nej då det är ju i alla fall kul att hon vill jobba.
Ja ha nu sover dottern och jag passar på att sitta här vid datorn lite för mig själv, kan vara skönt när man burit omkring på henne hela dagen (blir tokig om jag går mer än 3 meter från henne) och enligt henne kan man ju sova när man blir pensionär, ellerhur????
Sitter ute på internet och försöker hitta vaxduk till vårat köksbord. Var på hedlandet (utanför Mariefred) idag och hittade en så snygg vaxduk svart/grå/vitrutig, men självklart var den för liten och det fanns inga större, fattas 20 cm så irriterande. Vill verkligen ha en sån, men hittar ingen, några förslag? Ja ja ska till min mamma i Nyköping på fredag så jag får försöka hitta något där. Vårat köksbord är verkligen inte en rolig syn och ännu värre är det nu när dottern börjar äta vanlig mat.
Måste vara jobbigt att komma till en ny stad och lära sig allt från nytt, var allt ligger osv. Det tar ett tag. När jag flyttade hit hade jag åtminstone min man och hans föräldrar som hjälpte mig tills jag kom in i det hela.
Godkväll godkväll...
Ja våran lilla kille är verkligen ett enegipaket. Men det bästa med Jackisar är att dom springer själva till skillnad från tex en labbe, som egentligen är min favorithund.
Det är såå lustigt när vi var på visningen och svänger i på våran väg, så åker vi förbi en jättefin gård där det står på grinden att dom har en labradorkennel.
Så blir det en lyckat parning, så har vi en valp till nästa sommar
Titta så fina hundar hon har http://www.ew-design.se/willows_forstasida.htm
Så då lär det bli många lååånga promenader. Men våran lilla kille är det bara släppa ut på gården så springer han av sig själv. Sen lite hjärngympa på det sover han som en trött bulldog
Jaaa du vaxduk är svårt. Jag gillar ju Himlas vaxdukar, men dom kostar ju en del. Är det en slit och slängduk du vill ha eller en finare???
Jaaa Bordi colli behöver myyyycket hjärgympa. Du har inte lärt henne leta kantareller. Det brukar ju vara riktigt bra träning.
Ja verkligen fina hundar.
Hmm... Våran hund kan vi ju dessvärre inte släppa ut på gården för då är hon borta. Hon jagar allt som finns att jaga och helst lite till. Hon har missuppfattat det här med vallning, hon vallar bort allting istället. Tror inte att hon egentligen springer så långt bort från gården, men det är det där med lydnaden, varför lyssna på matte när det finns så mycket roligt att jaga. Det skulle vara skönt om vi kunde göra det så hon fick springa av sig lite. Istället blir det långa promenader och det kan jag behöva så här 5 månader efter förlossningen. Det är skönt att man inte har något val ibland.
Ang. vaxduk kan jag tänka mig att ha någon lite finare och någon slit och släng. Tråkigt att alltid ha samma duk på bordet. Tänkte åka till Karlsson idag och då passa på att smita in på jysk och se vad dom har. Ska till Nyköping på fredag och där finns lite fler affärer så någon borde jag väl hitta kan jag tycka. Karlsson har tydligen jätterea på barnkläder och då måste man ju dit.
Kör inte mycket sök med hunden fast det skulle behövas. Har provat det på någon kurs jag gick för länge sen (personspår) och hon älskar det. Synd bara att jag inte gillar det lika mycket, vet faktiskt inte varför inte min grej bara. Brukar åka tidigare när vi har tävlingslydnadskurs och köra lite korta sökövningar i skogen, typ söka godisar i träd, gräs osv. Annars skulle jag inte kunna ta ut henne på plan och det skulle ta 30 minuter bara för att få henne att lygna ner sig.
Nej nu ska jag ta min morgonpromenad och nu började det regna precis, typiskt och Junia börjar bli smått frusterad av att sitta i sin stol och då är det nästan bara promenad som hjälper.
Vi hörs
puffar upp tråden lite...
Hur mår ni Mirilla?