• Lillsnuttan

Ni med magkatarr...

Har i ungefär två veckor mått väldigt dåligt och varit enormt trött. Var helt säker på att jag var gravid, men har tagit två tester och det är jag tydligen inte.
    Gick till en läkare i förrgår och allt tyder på att jag har magkatarr, ganska kraftig sådan.
    Min sambo jobbar i Sthlm så jag är ensamstående mamma till en vild och glad 9 månaders tjej. Det är stressigt och jag harfullt upp från morgon till kväll, men den värsta stressen kommer nog från insidan. Är en väldigt "orolig själ" och nojjar ofta upp mig för saker som ännu inte hänt och som jag inte ens vet kommer hända. Oroar mig mycket för framtiden och har en förmåga att älta det förflutna. Antar att det är här mina magproblem kommer ifrån. Ah well...
    Fick utskrivet Omeprazol Merck och har alltså ätit dom i tre dar nu. Vet inte om jag känner så stor skillnad. Saken är den att jag inte (vad jag upplever det) har några sura uppstötningar, kanske något på kvällen, men inte mycket. Men jag mår FRUKTANSVÄRT illa, som graviditetsillamående, nästan HELA dagarna och det går över när jag äter nåt (men jag kan ju inte äta hela tiden.)Ofta får jag svettningar och blir helt yr, har ont i magen.. det är skitjobbigt!
    Vet inte vad jag ska göra... Är det såhär???

• Svar på tråden Ni med magkatarr...
  • killenkott

Japp,tyvärr ÄR det så !
    Jag äter oxå dom,men för min del kommer jag äta dom hela livet eftersom jag har problem med magsyran .

Inom en vecka kommer du märka skillnad,bara att stå ut!

Jag förstår din stress dock,kan du inte be ngn om lite avlastning.
    Så att du hinner andas mellan varven.

• Simpan

Det är ju jättejobbigt med magkatarr! Tyvärr hjälpte inte omeprazol mig. Fick ont ändå. Hoppas de hjälper dig!!!!!!

• mHalmstadsmamma

Japp så är det....jag tar bara receptfria preparat typ inside eller så. Men BORDE gå till DOKTORN och få nått annat som kanske hjälper.

• Mammis70

Hur går det för er? Jag har inte haft tid sists tiden. Jag har inte täna sen jag fick den. Jag har stora psykiska besvär. Jag har inte orka och har varit trött. Mår dåligt nu. Har inte ork. Känner mig nere och deppig.Har dåliga magnerver vad ska man göra åt det? Har magkatarr ev.

• Nina1982

Ja det är så, käkar lanzo mot min magkatarr men det är bättre i perioder plus att jag har slutat med laktos vilket gör att jag mår mycket bättre än innan. förmodligen har jag sk mjölkmage och magkatarr. prova med laktosprodukter o dyl ett tag o se om det går över men jag känner igen det där med illamående, jag mådde riktigt illa ett tag men inte lika mycket nu =)

• Anonym

Har i ungefär aprill månad mått väldigt dåligt och varit enormt trött. Det är stressigt och jag men den värsta stressen kommer nog från insidan. Är en väldigt "orolig själ" och nojjar ofta upp mig för saker som ännu inte hänt och som jag inte ens vet kommer hända. Oroar mig mycket för framtiden och har en förmåga att älta det förflutna. Antar att det är här mina magproblem kommer ifrån.
    Men jag mår FRUKTANSVÄRT illa nästan HELA dagarna och det går över när jag gör nåt. Men jag kan ju inte äta hela tiden. I bland får jag svettningar och har ont i magen. Det är skitjobbigt! Har psykiska besvär, Dåliga magnerver, deppig, känner mig nere. Har funktionsnedsättning. Har hel förtispension. Jag är en två barnsmamma och lever med min sambo. Hjälp mig!
    Vet inte vad jag ska göra. Är det såhär?

• Lillsnuttan
    Anonym skrev 2008-08-22 00:33:56 följande:
    Har i ungefär aprill månad mått väldigt dåligt och varit enormt trött. Det är stressigt och jag men den värsta stressen kommer nog från insidan. Är en väldigt "orolig själ" och nojjar ofta upp mig för saker som ännu inte hänt och som jag inte ens vet kommer hända. Oroar mig mycket för framtiden och har en förmåga att älta det förflutna. Antar att det är här mina magproblem kommer ifrån. Men jag mår FRUKTANSVÄRT illa nästan HELA dagarna och det går över när jag gör nåt. Men jag kan ju inte äta hela tiden. I bland får jag svettningar och har ont i magen. Det är skitjobbigt! Har psykiska besvär, Dåliga magnerver, deppig, känner mig nere. Har funktionsnedsättning. Har hel förtispension. Jag är en två barnsmamma och lever med min sambo. Hjälp mig!Vet inte vad jag ska göra. Är det såhär?
    QUE??? Öhm.. ehm... det är inte jag som skrivit detta? Eller? Någon som kopierat mig...? Dålig fantasi lr..?
Svar på tråden Ni med magkatarr...