• Anonym (blä)

Annorlunda svettlukt efter graviditet?

Jag tcker att min svett börjat lukta annorlunda och MER sen efter jag fick barn. Känner någon mer igen sig?

Jag tycker att det är jobbigt och får gå och tvätta mig under armarna flera gånger om dagen. Jag har även entendens att svettas lättare nu än innan graviditeten.

Finns det någon bra deo som verkligen är effektiv?

• Svar på tråden Annorlunda svettlukt efter graviditet?
  • Anonym (mia)

ja, jag tycker oxå det.. jobbigt.. tyckte jag kände de redan under första graviditeten..
    jag använder nivea deo spray, den är bra, speciellt den rosa tycker jag luktar gott!

• Anonym (blä)

inte provat sprayerna.men vanliga nivea gör ju inte så mkt åt lukten..:(

• greeneyes

Samma här, antar att det är kroppen som förändrats. Man får helt enkelt se till att duscha oftare eller i alla fall tvätta av armhålorna morgon och kväll. Sen försöka satsa på en deo som lovar bra resultat och prova sig fram. 

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Anonym (blä)

greeneyes: antar att det är så lite trist bara

• linushej

ja känner igen mej, speciellt efter andra barnet.
    blir galen på min egen lukt ibland.
    var på apoteket ska pröva mej fram med olika deo för en vanlig som man köper i affären funkar verkligen inte längre. har aldrig någonsin luktat så här, blää

• Anonym (blä)

Undra vad det beror på. Känns inget roligt. Kan inte ens handla mat utan att man kommer hem och luktar svett. Usch!

• Anonym

det kanske inte är så längesen du fick barn?? det går över annars efter ett tag...

• Anonym (blä)

Mja, min son är 2 år?

• BubbleOfBlue

Tänkte på en sak.. som mamma känner man ju bajsblöjor och ja alla lukter långt innan någon annan (ia alla fall jag), det kan inte bara vara så att ens luktsinne är mycket mer skärpt??

• Anonym (blä)

Jag vet inte? Tänk om det har med det att göra. Men jag tycker nog mitt luktsinne är som vanligt.

Svar på tråden Annorlunda svettlukt efter graviditet?