• bara lilla jag

Jag behöver er föräldrar av blåsor i munnen! (9mån bebis)

Vaknade i morse och ser att min lilla kille på 9 månader har massa förkylningsblåsor i munnen.. Sammtidigt som jag förbannar mig själv som pussat för mkt på honom under min förkylning så undrar jag om ni har några tips att ge.. har pratat med BVC och har fått lite små tips som att ge alvedon och så.. Men föräldrar som har varit med om detta tidigare vet oftast bäst! :) Så har ni tips till mig om vad jag kan ge honom att äta osv? :D

• Svar på tråden Jag behöver er föräldrar av blåsor i munnen! (9mån bebis)
  • Sandra och Frippe

jag tror inte att du kan göra så mkt åt blåsorna faktiskt. Det du kanske kan göra är att han får nått kallt att tugga på?

• bara lilla jag

tänkte mest på nåt tips till att lindra dem lite.. Ska testa lite glass sen när det är dags för lunch.. Men det ser ut som att det är precis i slutskedet på blåsorna för dom ser lite spruckna ut

• sorba

Jag ringde en öron-näsa-halsläkare och hon sa att blåsorna är ett förkylningsvirus och inget att göra nåt åt annat än att ge alvedon innan maten så att barnet ska kunna äta utan att det gör ont. Sen kan man ju ge glass och annat kallt för att det lindrar. Det går över av sig självt!

• Ananaspaj
    Aftamed!
    En gel som finns på apoteket, kan ges till små barn. Det är suveränt!

Det är en gel som lägger sig över blåsorna som ett "plåster". Det smakar inget,  syns inget...känns inte. Stryk med rena fingrar lite på fingret över blåsorna. Det funkar jag lovar.

Jag har barn i olika åldrar från tio år till tio månader, det funkar på alla.
    På tandsprickning med!

Lycka till.
  • bara lilla jag

har använt aftamed själv och det har funkat bra! visste dock inte att man kund eha det till små bebisar :D Han har ganska mkt blåsor, men det kanske inte har någon betydelse?

Ni som har kört med alvedon använde ni suppar eller flytande?.. Jag använder just nu flytande i hopp om att det kanske fastnar lite vid blåsorna och börjar verka redan där.. men det kanske bara är en förhoppning jag har :P

• bara lilla jag

har använt aftamed själv och det har funkat bra! visste dock inte att man kund eha det till små bebisar :D Han har ganska mkt blåsor, men det kanske inte har någon betydelse?

Ni som har kört med alvedon använde ni suppar eller flytande?.. Jag använder just nu flytande i hopp om att det kanske fastnar lite vid blåsorna och börjar verka redan där.. men det kanske bara är en förhoppning jag har :P

• Ananaspaj

Prova...
    Sen kan du smörja blåsorna med flytande Alvedon om du tror att aftamed inte räcker. Som man oxå gör vid tandsprickning, smörja tandköttet så det borde ju funka på blåsor med...

• sorba

Jag körde med suppar för min kille hatar smaken av alvedon!

Svar på tråden Jag behöver er föräldrar av blåsor i munnen! (9mån bebis)