• KasperSixten

2 månader kvar....hur ska jag stå ut?

det finns inget i världen som kan mäta sig med min son men jag fixar inte det där med att bara vara hemma om dagarna.

är hela 2 månader kvar innan jag ska tillbaka till jobbet igen, känns som en evighet.

här dr vi bor så finns det inte så mkt att göra om dagarna, och åka vagn uppskattar inte grabben längre stunder.

finns det fler om känner som jag? trodde verkligen att jag, som alla andra, skulle älska att vara hemma med sonen men det gör jag inte.

• Svar på tråden 2 månader kvar....hur ska jag stå ut?
  • Pysselgalningen

HUr gammal är grabben?

• little mommy

du får försöka se det positiva du ska jobba tills du är 65år kanske. men små barn har man bara tills dom är ca 3 år sen börjar det mer vara barn och dom kan ju göra väldigt mycket själva och sen kommer du säkert se tillbaka på tiden som väldigt kort! och det är ju som sagt bara 2 månader kvar gör saker ni inte brukar göra åk på bio mys så mycket ni bara orkar

• annbom

Tror att det är en myt om den goda modern att alla älskar att vara hemma. Jag älskade att vara hemma tills de har varit ca 1,5år men jag har varit väldigt aktiv på öppnaförskolan och liknande. Jag var där varje dag om vi inte var sjuka. Sista 2 månaderna innan jag skulle tillbaka har jag också längtat

• KasperSixten

grabben här är inte ens 6 månader. känns lite skumt att inte gilla att vara hemma, trodde att jag skulle älska det men som sagt så gör jag inte det. Bor i ett mindre samhälle, finns en öppen försöka men den är inte öppen varje dag, sen är den "bara" öppen mellan 9 och 12. hade tänkt att ta mig dit men vi har hela familjen drabbats av superförkylningen.

om grabben någon gång ska få ett syskon så måste vi verkligen fundera på hur vi ska vara hemma. skulle gärna vara hemma på halvtid ett bra tag istället som nu på heltid i 8 mån.

• KasperSixten

grabben här är inte ens 6 månader. känns lite skumt att inte gilla att vara hemma, trodde att jag skulle älska det men som sagt så gör jag inte det. Bor i ett mindre samhälle, finns en öppen försöka men den är inte öppen varje dag, sen är den "bara" öppen mellan 9 och 12. hade tänkt att ta mig dit men vi har hela familjen drabbats av superförkylningen.

om grabben någon gång ska få ett syskon så måste vi verkligen fundera på hur vi ska vara hemma. skulle gärna vara hemma på halvtid ett bra tag istället som nu på heltid i 8 mån.

• annbom

Har du försökt att hitta andra mammor i din situation? Kolla här på fl om det finns. Jag hade aldrig orkat vara hemma på heltid om jag inte hade mina kompisar att umgår med, jag behöver vuxenkontakt varje dag och det räcker inte bara med min sambo. Jag träffade mina kompisar här på fl och på öf. När öf var stängd så ordnade vi egna utflykter och så träffades vi hemma hos varandra.

Sen så kan jag säga att det inte alls är säkert att du kommer att känna lika nästa gång. Du kanske du älskar att vara hemma

• Cahjo

Det var väl inte alltid man älskade att vara hemma men vi hade också öppen förskola som bara var öppen vissa dagar från 9-12. Men man kan träffa andra föräldrar (mammor) på öppna förskolan som man sedan kan umgås med utanför öppna förskolan. Man kan fika, hälsa på varandra eller promenera tillsammans.

SEdan kanske du kan göra något när din sambo kommit hem från jobbet? Gå och träna, träffa någon kompis och fika, umgås, äta middag eller göra något annat. Det viktiga är kanske att du kommer ut lite hemifrån utan barn och har någon att umgås med?

• MrsMia

Jag tyckte inte heller att det var så väldigt roligt att vara hemma med två så små, men nu när de är strax över året är det jäkligt slitigt MEN fantastiskt roligt! Till skillnad från när de var små knyten har vi ju nu en kommunikation och kan leka ihop, de lär sig nya saker hela tiden. Håll ut, det blir bättre!

• KasperSixten

har försökt att hitta folk här runt omkring men det verkar inte vara någon här på fl som bor här omkring.

har precis flyttat hit så vi känner inte så många här ännu. borde egetligen ringa på grannarnas dörr för jag vet ju att även de är hemma med barn men det känns så konstigt att bara göra det.

• KasperSixten

har försökt att hitta folk här runt omkring men det verkar inte vara någon här på fl som bor här omkring.

har precis flyttat hit så vi känner inte så många här ännu. borde egetligen ringa på grannarnas dörr för jag vet ju att även de är hemma med barn men det känns så konstigt att bara göra det.

• KasperSixten

• annbom

Jag tycker att du går och ringer på omedelbart. Det kan ju vara så att hon också sitter hemma och vantrivs. Du har inget att förlora men massor att vinna

Svar på tråden 2 månader kvar....hur ska jag stå ut?