• allaminaliv

Hur tvättar jag en stoppad stolsdyna? Min fina stol har fått en jättefläck

Fy f-n vad jag är klantig. Jag hade lagt Eldorados rumpservetter upp och ner på min stol. Men den förpackningen är helt j--la värdelös så tejpen hade vikt sig och våtservetterna kommit i kontakt med stolsdynan. Så fukten från servetterna hade trängt ut och fixat en fläck i princip lika stor som dynan .

Trodde det skulle försvinna då det torkade, men icke då, nu har jag en jättestor gul fläck som jag inte vet hur jag ska få bort.

Tänkte dra bort alla häftklamrar som håller fast tyget och tvätta så, men då riskerar jag att ha sönder tyget (försökte med en klammer).

Snälla finns det någon som har skurat fläckar på soffor och liknande som har någon bra dunderkur?

• Svar på tråden Hur tvättar jag en stoppad stolsdyna? Min fina stol har fått en jättefläck
  • Nyfiken gul

ta Yes-diskmedel på en svamp och gnugga upp ett lödder på fläcken. Låt verka några minuter. torka av med en fuktig trasa o låt torka.

förmodligen är det en fettfläck som blivit av servetterna.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • piixelslyna

Borde det inte gå med typ Interiörtvätt?

Finns att köpa på biltema för en 35:-

• allaminaliv

Tack för tipsen, ska börja med diskmedel, har tyvärr bara Eldorados men det borde väl fungera?

Eller ska det ge en grön fläck istället I såna fall ska jag aldrig mer köpa det skitmärket.

• sannapanna76
    allaminaliv skrev 2008-08-22 09:59:46 följande:
    Tack för tipsen, ska börja med diskmedel, har tyvärr bara Eldorados men det borde väl fungera?Eller ska det ge en grön fläck istället I såna fall ska jag aldrig mer köpa det skitmärket.
    Yes brukar faktiskt funka bättre än andra, billigare, märken.
  • allaminaliv

Ok, ska handla idag, får köpa det då.

Svar på tråden Hur tvättar jag en stoppad stolsdyna? Min fina stol har fått en jättefläck