• City

Blodblandad kräkning efter amning - Nyss hemkommen från BB

Nyss hemkommen från BB och tafatt. Bebisen kräktes lite blod innnan vi lämnade BB och läkaren undersöknte och sa att jag andtaglinge blödde från bröstet. Har npgon varit med om detta?? Vad gjorde ni då?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Blodblandad kräkning efter amning - Nyss hemkommen från BB
  • sweetaly

undersok dina brost, klam och tryck ut mjolk, ganska mkt! Kommer det inge blod sa tycker jag att det ska undersoka bebisen omgaende!!!

• Crazy Baby

Jag har inte varit med om det själv men jag tycker att du ska ringa till BB och fråga vad du ska göra. Är det från ditt bröst borde ju du undersökas också!

Ring istället för att vara orolig!
    Lycka till och grattis till bebisen

• melles mamma

ja det är ganska vanligt att bebisen får i sig bold om du är sårig på tuttsen...

• Amidalas Mamma

En vän till mig blödde från bröstet och bebben fick i sig massa blod och spydde upp det...men det kan nog va värt att ringa för säkerhets skull

• anne82

har du såriga bröstvårtor så är det nog därför.men som sakt ring BB.

• Nathalie009

hej!!! det hände mig ocks när vi kom hem från bb o då säger jag att hennes kräk var HELT blodigt. men sen när jag kollade på amningkupan i BHn så var den lite blodig så d måste kommit från bröstet men fatar inte varför??? :S

• Nathalie009

o jag tryckte ut ur bröstenm men d kom ineg blod då.. bara mjölk men när hon ammade spyde hon blod. så det berodde på det för det var bara efter varfe gång hon mmade som d kom blod o inte när jag gav ersätning!

• Ida2

Min lille har också kräkts blod och jag ringde förlossningen som sa att jag absolut inte fick amma från mitt såriga bröst nu för att blodet gjorde att bebisen inte kan ta upp mjölken. Har hört här på sidor att det är många som ammar trots att de blöder och att det inte ska vara någon fara men hon sa att det var det... Hon sa också att bebisen absolut inte får kräkas. Jag ifrågasatte detta eftersom jag trodde att alla bebisar kräks lite efter maten då och då men då upprepade hon bara att han inte får kräkas.
    Jag har pumpat ut mjölk ur bröstet och det var inget blod i det så jag tänker ge han den mjölken ändå. Inte amma men med flaska. Hon ville jag skulle ge tillägg men jag vill ju helst undvika det... Konstigt att bröstet skulle blöda när det inte blir något blod när jag ammar... Bröstet är i och för sig sårigt.

• Ida2

...när det inte blir något blod när jag pumpar menar jag...

Svar på tråden Blodblandad kräkning efter amning - Nyss hemkommen från BB