färdiga mackor m skagenröra ... är det OK?
Ja, som rubriken, ni vet dem där sandwicharna man kan köpa i ICA typ, eller ciabatta m skagenröra man kan köpa på café?
Är det OK?
Ja, som rubriken, ni vet dem där sandwicharna man kan köpa i ICA typ, eller ciabatta m skagenröra man kan köpa på café?
Är det OK?
Ja, du kan ju välja en med bra datum, men det är helt okej.
Ja, så länge räkorna är kokta så.
I skagenröra är de självklart alltid kokta! Oroa dig inte, bara ät.
Jag skulle köpa de utan att tveka.
hej på er..
tack för svaren..
när jag ändå är igång undrar jag om man får ätaskinkröra..?
jag har en burk sim heter "skink och lökröra" från K-sallat..
OK? Med tanke på om tt jag inte vet om den är kokt, rökt, varmrökt/kallrökt osv...?
jag avr inne på hemsidan och hitta denna produktinformation:
Näringsinnehåll per 100 g ca.:
Energi: 1490 kJ (360 kcal)
Protein: 5 g
Kolhydrater: 12 g
Fett: 33 g
Ingredienser:
Vegetabilisk olja, 19 % kokt skinka (skinkkött 77 %, vatten, salt, potatismjöl, dextros), 19 % lök, vatten, 6 % papaya (papaya, vatten, socker, salt), 6 % tärnat äpple (äpple, socker, vatten), past äggulor,
socker, kycklingarom (hydrolyserat soja-/veteprotein, salt, maltodextrin), ättika, 0,5 % vitlök, stabiliseringsmedel (E412, E410, E401, mod. majstärkelse, E451, E452, E450, E509), gräslök, surhetsreglerande medel (E270, E296, E330), konserveringsmedel (E202, E211, E250), senapspulver, salt, curry, koriander, smaksförstärkare (E621, E631), antioxidationsmedel (E301).
Allergener:
Gluten, ägg, sojaproteiner, senap.
Förvaras
v. 2-8°C.
vad jag förstått det som såär det kokt skinka? men det står ju 19%.. vad betyder det där 77% skinkkött då?
Alltså 19% av burkens totala innehåll är skinka.
Men själva skinkan består till 77% av kött o resten av det andra...vatten o det.