Ingen viktuppgång mellan vecka 27 och 36
För somliga är väl inte det här ett problem men jag måste ändå fråga... Jag gick upp rätt fort i början. Från inskrivning till andra viktkollen (v. 27) hos bm hade jag ökat ca 14 kilo (hade redan ca 10 kg för mycket vid inskrivning, så jag är absolut inte mager!). Men sen har jag inte gått upp något och är nu i vecka 36.
SF-måttet har legat i överkant, dock följt sin kurva, men i vecka 33 hade det dragit iväg över övre gränsen. Bm skickade en fråga till läkarna på kk om att skicka mej på tillväxt-UL. De tyckte dock att vi skulle vänta till vecka 37 innan något sådant blev aktuellt. Bm har pratat med mig om vikten att äta rätt och inte för mycket kolhydrater (främst socker) för att detta skulle kunna bidra till att barnet blir stort. Jag har försökt tänka mig för, men absout inte överdrivit heller. Jag äter som vanligt plus att jag är extra förtjust i glass just nu, men godis har jag tagit bort helt. Förra veckan när jag var hos henne igen (vecka 35) så hade SF-kurvan planat ut och lagt sig lägre än min "normala" höga kurva.
Jag ska till bm på onsdag, så jag kommer ju givetvis att fråga henne då, men jag vill ändå veta om det är fler som haft det så här? Det är väl eg bra att inte gå upp för mycket, men jag blir ändå fundersam på viktstilleståndet när magen faktiskt blivit större.