• skåne tjej

Någon som köpt damcykel på Biltema? hur är kvaliteten?

Jag funderar på denna: http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=139097

Ahwanee 28"
    Stabil stadscykel med fotbroms,Shimano navväxel och Shimano navdynamobelysning. Rostskyddad kedja.
    Ram: Stål
    Ramstorlek: 51 cm
    Framgaffel: Stel, stål
    Antal växlar: 3
    Bakväxel: Shimano Nexus
    Växelväljare: Shimano, vrid
    Vevparti: Prowheel, alu
    Vevlager: CH-52
    Styrlager: Stål
    Styre och stam: Alu
    Framnav: Shimano navdynamo
    Baknav: Shimano Nexus
    Frambroms: V-broms
    Bakbroms: Fotbroms
    Kedja: KMC antirost
    Sadel: Biltema
    Fälg: Alex, dubbelbottnad
    Däck: 700Cx38
    Pedaler: Wellgo
    Lyse: Navdynamo
    Vikt: 18 kg
    Övrigt: Pakethållare, korg, kjolskydd, skärmar, stöd, ringklocka

Priserna verkar ju vettiga. Ca 2000kr.

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • Svar på tråden Någon som köpt damcykel på Biltema? hur är kvaliteten?
  • AveVerumCorpus

Biltemas cyklar fick inte speciellt bra betyg i ett test av Råd & Rön.

Om du har råd att lägga till en tusenlapp tycker jag du ska ngn av dessa istället:

REX City Café 3
    REX Shopping 3

Kika på www.cykelringen.se

De har 50% rea just nu. Båda Rex-cyklarna kostar 6000 kr st. ordinarie pris.

• skåne tjej
    AveVerumCorpus skrev 2008-08-22 14:17:27 följande:
    Biltemas cyklar fick inte speciellt bra betyg i ett test av Råd & Rön.Om du har råd att lägga till en tusenlapp tycker jag du ska ngn av dessa istället:REX City Café 3REX Shopping 3Kika på www.cykelringen.seDe har 50% rea just nu. Båda Rex-cyklarna kostar 6000 kr st. ordinarie pris.
    Ok, vet du varför de inte fick så bra betyg?
    Ska kolla upp cykelringen, tack för tipset!
  • skåne tjej

Det var ju urdåligt betyg, bara en 2:a!

• ludenben

Jag har en biltema cykel och den är sådär. jag fick den så jag har inte betalat för den. Skulle nog lägga en tusing extra på en annan cykel om jag köpt den själv. Handbromsen är rätt dålig och hela ramen är konstig konstruktion. Man sitter så framåtlutat trots rätt vinkel på sadeln och rätt höjd på styret.

• skåne tjej
    ludenben skrev 2008-08-22 14:30:08 följande:
    Jag har en biltema cykel och den är sådär. jag fick den så jag har inte betalat för den. Skulle nog lägga en tusing extra på en annan cykel om jag köpt den själv. Handbromsen är rätt dålig och hela ramen är konstig konstruktion. Man sitter så framåtlutat trots rätt vinkel på sadeln och rätt höjd på styret.
    Vilken cykel har du?
  • haberg

för ca 3000:- får man en monark eller crescent el liknande hos min lokala cykelaffär, utan växel, men iaf en kvalitetscykel. Har också funderat på biltemas cyklar, men köper nog nåt annat...

• J W

Jag hr en cykel från biltema... Inga växlar, den simplaste modellen.
    Den är jävligt trögtrampad (eller är det jag som är otränad? ), annars är det absolut inge fel på den...

• ludenben

kommer inte ihåg namnet på modellen. Den är svart, 3 växlad med nexusväxlar och i 2000kronors klassen. Den hade en smal äcklig sadel som hag fick byta mot en mjukare. Växelsystemet är bra och den har navdynamolampa som med är bra. Men man sitter så konstigt. Saknar min gamla cykel som var som gjord för mig. Men denna duger för jag har den när jag ska ta mig nånstans. För nöjes och motionssyfte skulle jag ha en annan.

skåne tjej skrev 2008-08-22 14:35:58 följande:
    Vilken cykel har du?
Svar på tråden Någon som köpt damcykel på Biltema? hur är kvaliteten?