• Anonym (undran)

Sambo kissar ofta på natten

Är det nån mer än min sambo som måste gå upp och kissa mellan 3-6 ggr per natt. Alltid när lillan vaknar till och skriker, men annars går han ofta ändå och har gjort så långt innan vi fick vårt barn.
    Är detta normalt ?
    Han äter inga mediciner och är frisk för övrigt, tränar ganska mycket och blir sällan sjuk.

• Svar på tråden Sambo kissar ofta på natten
  • Nenne 71

Tänker på om han kan ha problem med prostatan. Kissar han ordentligt eller småskvätter bara(låter som jag menar en hund )?

• Frezalo

Min karl är också sån, och världens mest hälsosamma. Jag är inte ett dugg orolig.

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Anonym

Be honom att kolla prostatan...
    Om den är förstorad kan mannen behöva kissa oftare.
    Fråga om han får ut allt när han kissar, så att han tömmer blåsan helt. Prostatabesvär kan ge svårigheter att kissa eller att tömma blåsan helt.
    Det behöver inte vara något farligt. Min pappa hade dessa problem innan han opererades för en godartad prostataförstoring.
    Annars får han göra som barn, inte dricka så mycket på kvällen...

• PrettyGirl

vet du om din sambo känner att det är svårt att kissa ur sig allt, alltså att han är kissnödig men får inte ur sig riktigt allt? Det finns män som får problem med prostatan och kissar ofta. UVI kan vara en annan orsak, inte alltid det märks alla ggr förutom att man kissar oftare. Men eftersom din sambo alltid varit så kan det ju hända att han behöver kissa ofta i vilket fall, utan att det är ngt annat. Jag är sån, behöver ofta kissa.

Om din sambo tyckr att det är besvärande och störande med allt "pinkeri" så kan du ju råda honom att kolla upp det, annars tror jag nog du kan släppa detta!

• Anonym

Man behöver inte vara ohälsosam för att få problem med prostatan.

Frezalo skrev 2008-08-22 14:11:01 följande:
    Min karl är också sån, och världens mest hälsosamma. Jag är inte ett dugg orolig.
  • Anonym

Jag har nog världens minsta pissblåsa så jag springer och skvätter lite då och då , dock undviker jag att dricka för mycket på kvällen om det inte är fest förstås...

• Anonym (Lotus)
    Anonym skrev 2008-08-22 14:15:39 följande:
    Man behöver inte vara ohälsosam för att få problem med prostatan.
    Nej, men BPH och dylikt brukar inte yttra sig förrän i mogen ålder (ja, undantag finns ju). Om mannen själv inte mår dåligt att detta, så är det oftast inget problem. Jag hade själv en period när jag kissade flera gånger/natt - men sen gick det över.
  • Frezalo

Va!?

Klart man inte behöver vara, har jag nog inte påstått heller...

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • jagäraf

Det kan helt enkelt bara blivit en vana för honom att kissa ofta, han känner säkert att han inte kan somna ifall han känner sig minsta kissnödig. Ibland räcker det med att "kämpa" några nätter, helt enkelt inte ge efter för kissnödigheten och så går det över. Har själv såna problem periodvis.

• Anonym (undran)

Nenne 71 skrev 2008-08-22 14:09:23 följande:

Tänker på om han kan ha problem med prostatan. Kissar han ordentligt eller småskvätter bara(låter som jag menar en hund )?
    HA, ha...ja det är olika, ibland skvätter, ibland kissar mycket. (Beror på hur mycket han druckit, och vad, är det ÖL så blir det jätteofta, han dricker mycket kaffe på dan också kan tilläggas).

Han säger också att han måste STÅ och kissa för "att få ut de sista dropparna", (gillas INTE av mig)och han säger att han inte kan sova om det känns som att det är kiss kvar i blåsan, men vad jag vet så blir blåsan aldrig helt tom eftersom det produceras urin kontinueligt.
    Jag tror att det kan sitta i huvet. Han säger att han alltid haft sömnproblem, att han alltid vaknat 2-3 ggr/natt minst och så har det varit så länge han kan minnas !

På söndagar när jobbångesten är som störst brukar det vara att han går upp och kissar mer än vanligt.
    Svårt att veta om det är mest mentalt eller fysiskt...

Tur att man kan vara anonym här, när man målar ut sin sambos kissvanor :)
Svar på tråden Sambo kissar ofta på natten