• Rastafairy

klippa ur tjockt hår?

Har sparat ut mitt hår nu men de är bara "platt fall" och de är väldigt tjockt. Jag undrar om jag kan "tunna ur" det hos frissan och om de kan "forma till" det på nått vis?

Vill behålla långden men kankse inte ha de så tjockt som sagt och gjärna lite form på det bara.

• Svar på tråden klippa ur tjockt hår?
  • meic

ja visst kan du det... inga problem!
    jag brukar tunna ur mitt och klippa upp det lite med

• Rastafairy

har inte vart hos frisör på tuuusen år nu känns de som..har klippt mig själv kort förr o så o nu sparat.

hur mkt kostar de o klippa sig där ni bor?

• meic
    Rastafairy skrev 2008-08-22 15:10:50 följande:
    själv eller hos frisör?
    oftast själv... men jag är ju inte så petig heller

De gånger jag har gått till frissan har jag lagt ca 1000-1500kr men då har det varit med slingning också
  • mysmika

Gå till en frisör. Unna dig lyxen nu när du varit duktig och sparat så du får bästa utgångsläge till en snygg frisyr. Medelpris på kipp, om det inte är nåt spec ligger väl på ca 500:-.

• Rastafairy

usch de är ju snordyrt. Ja de är kankse bäst o gå så får de fixa tillde..svårt o klippa ur kankse?

Ska kolla youtube om de finns nån frisörvideo där på hur man klipper ur. Undrar vad de heter på engelska?

• Prisssan

Jag brukar klippa mig för 250 topparna, klippa upp det och tunna.
    Var bor ni där det är så dyrt?

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Majsan70

Jag tunnar alltid ut mitt hår. Långt som kort. Även stora dottern tunnas håret ut på ngt. och formas sen till en snygg lång frisyr.
    Jag betalar 310 spänn för klippning inkluderat brynplockning. Med färg o slingor blir det runt 750 spänn.

När döttrarna klippte sig häromdagen kostade det 520 kronor för de båda samt att stora dottern gjorde slingor i tre färger i det priset.

• Jeanettealice

jag tyckte oxå 500 lät dyrt.. så mycket har jag aldrig betalat för bara en klippning...

runt 300 brukar det väl kunna kosta....

• Rastafairy

ok tre hundra lät billigare

fan va lost man är om man inte ens vet va d kostar o klippa sig haha

• vänat
    Rastafairy skrev 2008-08-23 11:25:15 följande:
    ok tre hundra lät billigare fan va lost man är om man inte ens vet va d kostar o klippa sig haha
    vad de kostar att klippar sig verier från ort till ort här i svegie ofta blättare att hitta billaga frisörer i södar sverige dyrare i norra.

Sen kan man i balnd lyckats få en elve som l klipper håert hos frissan och då kanmankomam undra lite billigare
  • Nathalie009

Ja, 500 kostar det väl typ att klippa sig hos han Bobby, kändisfrisören som är så poppis..

Svar på tråden klippa ur tjockt hår?