marsvin ute året om???
Kan man ha marsvin ute året om ifall man installerar någon form av värmelampa i buren?
Kan man ha marsvin ute året om ifall man installerar någon form av värmelampa i buren?
puff
Det har jag svårt att tro, dom är väl känsliga för kyla och drag vad jag vet..
Fast drag blir det ju inte om man sätter buren i lä, och kylan tar man ju bort med värmelampa...
Ja är det varmt och inte dragigt, så är det ju som att ha dem inne så då går det väl.
Man får nog anstänga sig lite för att de ska klara sig ute:)
fler?
Näpp det kan de inte! De blir lätt sjuka och får inte vistas ute när det är kallare än 12 grader. Köp en marsvinsbok!
nej det kan man verkligen inte. Mrasvin är känsliga för fukt och kyla. De sätter inte vinterpälsar som kaniner. Marsvin är ett inomhusdjur men på sommaren kan man ha det ute när det är varma torra nätter.
Nä!!!!
Det går inte!
De har alldeles för känsliga fötter,och de tål inte drag!
De kan INTE gå ute året om.
Nej ha inte marsvin ute mer än på sommaren även om du har värmelampor! Dom är otroligt känsliga för minsta drag, man ska inte ens ha marsvin stående inomhus vid fönster för de är så känsliga för drag!! Dom får väldigt lätt lunginflammationer.
Skaffa kaniner istället om du vill ha djur ute året om!
Lägg ner idéen om att ha marsvin ute året runt!
Nej det kan man inte.
Som djurvårdare säger jag blankt NEJ!
Som nyfiken säger jag, om du inte är rädd om marsvinets hälsa kan du prova.
För bästa förutsättningar ska du ha isolerad husdel, träbur minst 50 cm från marken, ordentligt med halm, flera individer tillsammans, värmelampan i den del som inte är isolerad, vindskydd på minst 3 sidor utanför buren och hoppas på en väldigt mild vinter!
Har hört en uppfödare som har sina djur i ett kallgarage. Och det funkar. Men då är det så många djur att de värmer upp garaget lite.