• Sorax

    Fotboll!!! VM-kval

    6 sept spelar vi vår första kval match.. klarar vi att komma med till VM?

  • Svar på tråden Fotboll!!! VM-kval
  • Nyfikengrabb

    Det får vi väl hoppas, det vore en katastrof annars :P

    Vilka möter vi? :O

  • Rocker

    Klart vi gör, det brukar ju Lasse fixa, men det är ju slutspelet problemen kommer men jag tror på nya spelsystemet. Det blir en hit

  • Papito

    Jag är väldigt tveksam till det nya systemet. Tror inte att LL (Lars Lagerbäck) ändrar sig så radikalt och då riskerar vi att spela med fem backar. Mot dem bättre lagen kommer det att bli hål på dem defensiva kanterna och yttrarna kommer att få agera ytterbackar. 3-5-2 är bara bra när man är något bättre bollförare än motståndet och det är inte så ofta vi är det. Jag hade hellre sett en modell med fyra backar, det ger övriga mer trygghet och man kan trycka på lite mer framåt.

    4-2-3-1, 4-3-1-2 (t.ex. Henke i släpande Totti-roll) etc etc.

  • NoXigen

    Gick ju inte helt bra mot Les Blues nu senast i göte, men man kan hoppas att dom fixar de.

  • Sorax

    Vi ska möta albanien och då ska vi vinna.... att spela med 4 backar då spelar vi som innan o då ser ni hur det går(katastråf!!!) så vi måste våga spela som vi gjorde mot frankrike om vi ska ha nån chans...

  • Papito

    Nu ska jag leka besserwisser Vad var det jag sa?

    www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/vmkval2010/article3264192.ab


    Papito skrev 2008-08-23 14:10:26 följande:
    Jag är väldigt tveksam till det nya systemet. Tror inte att LL (Lars Lagerbäck) ändrar sig så radikalt och då riskerar vi att spela med fem backar. Mot dem bättre lagen kommer det att bli hål på dem defensiva kanterna och yttrarna kommer att få agera ytterbackar. 3-5-2 är bara bra när man är något bättre bollförare än motståndet och det är inte så ofta vi är det. Jag hade hellre sett en modell med fyra backar, det ger övriga mer trygghet och man kan trycka på lite mer framåt.4-2-3-1, 4-3-1-2 (t.ex. Henke i släpande Totti-roll) etc etc.
  • Papito

    Då mötte vi ändå ett lag som är rankat 102:a i världen...

    Den lille vänsteryttern hade lekstuga och spelade till sig ett riktigt bra kontrakt. Tänk när Cristiano Ronaldo får såna ytor.

Svar på tråden Fotboll!!! VM-kval