• Gurkmeja

Ni som flygit med förkyld bebis - hur gick det?

På måndag ska vi flyga till Norrland med vår lilla dotter på dryga 3 månader. Nu har hon råkat och bli förkyld precis idag. Tror ni att förkylningen kommer att göra flygresan mer obehaglig för henne? Ni som har gjort flygresor med förkylda bebisar - hur funkade det?

• Svar på tråden Ni som flygit med förkyld bebis - hur gick det?
  • basio

Vi flög med vår son 7,5 månader när han var förkyld i förra veckan. Det gick jättebra! Inga problem alls. Han var gnällig ett tag, men jag tror inte att det berodde på det. Ta med näsdroppar och se till att amma/ge flaska när ni startar och landar. Kanske en nässug också om hon är mycket snorig.

• ÄlskaLivet

Vi har bara flygit med vår dotter när hon varit förkyld, så vi vet inget annat .
    Men då preparerade jag henne med alvedon, näsdroppar samt amning vid start/landning och det gick bra.

(Det joxiga med att flyga, tycker jag, är att man är så låst på flyget. Allt är så trångt och litet, så vi åker mer gärna tåg nu för tiden. Då är det lättare att underhålla barnet, gå runt lite å så).

Ha det så skönt i Norrland.

• mammatilltindra

Har också flygit med förkyld bebis och det har gått bra. Näsdroppar och amning eller flaskmatning vid start och landning så ska det gå bra. Se det från den ljusa sidan, hon sover troligen mer när hon är förkyld! Trevlig resa!

• Pallas

Har flugit ti ll USA när Viktor hade örininflammation. Jag gjorde som ÄlskaLivet: Nezeril, Alvedon och amning vid start och landning. Inte ett pip sade han.

Svar på tråden Ni som flygit med förkyld bebis - hur gick det?