• Charmi­ngGirl
    Äldre 22 Aug 22:17
    10278 visningar
    11 svar
    11
    10278

    Födelsetavla - var hittar jag det??

    Har verkligen för mig att jag sett några modernare modeller på dessa födelse/dop-tavlor, ngn som vet var jag kan hitta sådana på nätet?

    Är alltså inte så intresserad av just dom korsstygns-sydda klassiska tavlorna.
    Har ett svagt minne att jag sett ngn i metall av ngt slag - kan jag ha gjort det, ngn som känner igen det?

    Har googlat men hittar inget alls, kanske söker jag på fel..? "Födelsetavla".

    Vore tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Svar på tråden Födelsetavla - var hittar jag det??
  • Äldre 22 Aug 22:28
    #1

    jag har en tavla i en ram hemma som e målad, e ett barnrum med en spjälsäng där dem fäster kortet på barnet så det ser ut som att barnet ligger i sängen å huvudet ligger på kudden å resten av kroppen ligger gömd under täcket å så står namnet på sänggaveln, sen finns det ett väggur där det står vikt å längd å klockslag å nånstans står även födelsedatumet..
    ifall du e intresserad så kan jag skriva in adressen till dem här imorn el på söndag

  • Charmi­ngGirl
    Äldre 22 Aug 22:42
    #2
    Lucian Caesar skrev 2008-08-22 22:28:52 följande:
    jag har en tavla i en ram hemma som e målad, e ett barnrum med en spjälsäng där dem fäster kortet på barnet så det ser ut som att barnet ligger i sängen å huvudet ligger på kudden å resten av kroppen ligger gömd under täcket å så står namnet på sänggaveln, sen finns det ett väggur där det står vikt å längd å klockslag å nånstans står även födelsedatumet..ifall du e intresserad så kan jag skriva in adressen till dem här imorn el på söndag
    Ja, det hade varit jättesnällt om du ville göra det!!
    Har du ngn bild?
  • Charmi­ngGirl
    Äldre 26 Aug 10:08
    #3

    Ingen som vet vad jag talar om?

    Kanse ngn som vet var man kan köpa en sån där liten metallplatta typ, till halsband. Som man kan gravera in barnets namn, födelsedatum eller vad man vill..?

  • hallon­soda0
    Äldre 29 Aug 10:31
    #4

    Här en av de fina tavlorna som finns hos isa form. Finns fler modeller om du klickar runt. Jättefina tycker jag. Har önksat mig en av min mamma i doppresent till min son. www.isa.nu/shop/elefantenochjag-p-1.html

  • nevadi­ta
    Äldre 29 Aug 10:35
    #5

    ...ett tips är att tala med en guldsmed, de brukar ha lite olika förslag...
    ...jag gav i present armband till föräldrarna med barnets namn o födelsedata...
    lycka till!

  • LILLAT­JEJENT­VÅ
    Äldre 11 Jun 23:35
    #6

    Titta in på www.petitecharlie.com Där finns doptavlor, namntavlor, födelsetavlor samt en mängd fina posters för såväl barn som vuxna.

  • Äldre 16 Aug 20:32
    #7

    Här finns jättefina födelsetavlor :)

    eekmandesign.tictail.com

  • Äldre 1 Nov 17:48
    #8

    www.happilyprinted.se
    Där finns barntavlor, namntavlor och personliga födelsetavlor

  • Äldre 29 Nov 15:21
    #9

    Hej!


    Jag beställde en födelsetavla till min systerdotter här: http://lia-design.se/produkt-kategori/doptavlor-fodelsetavlor/ Tog en sådan tavla med ugglor och stjärnor - superfin!


    Vet inte riktigt vad du menar med födelsetavla i metall? Det finns ju dopramar och doptallrikar i tenn där man graverar in barnets födelseuppgifter - är det sånt du menar? Det såg jag på doppresent.se i så fall!


     

  • Äldre 30 Jan 21:19
    #11
    squaredesign.tictail.com/product/doptavla-farg   annars kan Du söka på Doptavla
Svar på tråden Födelsetavla - var hittar jag det??