• grabbarna

hur snabbt går ögoninflammation över?

har varit lite dålig i ögat idag (vad dumt det låter) men nu ikväll sa det pang bom och det blev tvärtdåligt och jag ser suddigt och det bara kletar och kletar *trevlig info eller hur * Gör lite ont också...

har tvättat det med kamomill te och mannen fick nyss skölja det med ögonskölj..skit jag jobbar i helgen och det är ju skitjobbit när man ser så här suddigt får bara hoppas att det inte smittar av sig till andra ögat

• Svar på tråden hur snabbt går ögoninflammation över?
  • Malloy

Gå till läkare så du får recept på ögonsalva, då blir det mycket bättre direkt!

• grabbarna

jo det vore ju en ide om det inte vore för att det är fredag kväll och jag sedan jobbar hela helgen..har jag tur är jouren där jag jobbar så jag i så fall kan smita ifrån en sväng men ofta är den 5 mil bort

• Jen80

Det kan ju ta rätt lång tid. Min son har haft det i fyra dagar, första dagen i ena ögat och sen spred det sig till det andra. Igår hämtade jag ut salva och ikväll var det nästan borta. Så utan salva kan det nog dröja några dagar tyvärr. Men tvätta ofta med vatten och dra utifrån och in...

• Lady Tess

Det smittar som bara den!

Efter tvätt på hö öga ska du tvätta händerna och byta kompress innan du tvättar vänster öga!

Tvätta eller skölj med vatten ofta!

♥ William 04-10-18 ♥
  • grabbarna

ja jag är noga med att tvätta mig och att bara dra ett tag med kompressen....ser helskumt ut för det är inte bara rött utan även mindre än andra ögat så det är tydligen svullet också..känner att det börjar sticka andra ögat också så har jag otur vaknar jag med dubbel i morgon

• grabbarna

jag har gett upp och kallat in det tyngre artilleriet..fick en läkartid i em..har blivit mkt sämre under natten och jag ser så suddigt på bägge ögonen att det bara var att ge upp tanken på att jobba....

tack för svaren igår

• Jen80

Skulle inte läst här, för nu är jag illröd i ögat och jag känner hur det kommer lite gegga. Min kära son som smittat mig...

Svar på tråden hur snabbt går ögoninflammation över?