• Baggis

sork avföring

Nån som kan hjälpa mig hitta bild på sorkens avföring??
    Måste veta vad det var i kartongen jag hanterade idag...orolig nu!!

• Svar på tråden sork avföring
  • Ayya

Var fanns kartongen, utomhus`?

• Baggis
    Ayya skrev 2008-08-22 23:01:39 följande:
    Var fanns kartongen, utomhus`?
    I ett förråd...bor i hyreshus och vi har förråden i en separat byggnad...avföringen var riktigt liten,nästan mindre än vad en dansmus har ....
  • Baggis
    karinagumman skrev 2008-08-22 23:05:24 följande:
    googla på sorkfeber??
    jag har googlat på nästan allt nu, men hittar inget...finns sork utomlands? och vad heter den på engelska?? kanske kan få fram en bild så??
  • Ayya

sorkar är ju ganska stora och föredrar att vara utomhus. Så jag tror risken att det är sorkbajs är minimal. Är nog mer troligt att det är vanliga möss som bajjat.

• Baggis
    Ayya skrev 2008-08-22 23:07:41 följande:
    sorkar är ju ganska stora och föredrar att vara utomhus. Så jag tror risken att det är sorkbajs är minimal. Är nog mer troligt att det är vanliga möss som bajjat.
    jag hoppas verkligen på det...det är ju cementgolv och såi förrådet så de borde inte trivas där...förrådet står iofsnära skog....
  • karinagumman

i norrland har vi mkt sork... vet att jag hittade en sida på jobbet.. men det kanske var internt på landstinget då.... ska se vad jag kan hitta... brb

har skaffat mig RIKTIG blogg.. livetsomfisk.blogg.se
  • Ayya

Är nog vanliga möss. Deras små korvar är ju minimala.

• Baggis
    karinagumman skrev 2008-08-22 23:16:17 följande:
    googlade fram att det heter spillning och fick en del resultat....
    aha..va smart...ska genast kolla!

Tack båda för eran hjälp!!
  • Baggis
    karinagumman skrev 2008-08-22 23:42:44 följande:
    denna kanske...www.acc.umu.se/~jo-han/lollo/sida20080519/fil...
    ja den ser ju sån ut..men då är det ju frågan om storlek på spillningen..denna var minimal....usch va orolig jag blev, jag som letade fram babykläder och så stöter man på detta...
Svar på tråden sork avföring