• skrultetuffs

Tv-rum i indisk/orientalisk stil... HJÄLP!

Ja precis som de står i rubriken så ska jag inreda vårt tv-rum i den stilen... Behöver dock lite hjälp med, ja de mesta faktiskt!
    Vi har två svarta skinnsoffor och ett gammalt linneskåp i ek som vi vill ha kvar i rummet.

Det största problemet känns som väggfärgen.

Har ni några ideér eller kanske lite bilder på era tv-rum som kan hjälpa mig lite??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 23:21
    Inte bara era tv-rum utan hela hemmet... De ger ju inspiration de me.

• Svar på tråden Tv-rum i indisk/orientalisk stil... HJÄLP!
  • sophialicious

handla allt på indiskan så är det avklarat..har jag gjort..väggen där jag har tvn är mörkröd..övriga väggar grå-beige..

• skrultetuffs
    sophialicious skrev 2008-08-23 20:10:35 följande:
    handla allt på indiskan så är det avklarat..har jag gjort..väggen där jag har tvn är mörkröd..övriga väggar grå-beige..
    Lite bilder kanske??
  • hbprincess

På min blogg tipsar jag om indisk inredning och sånt.

www.indian-dreams.blogspot.com/

Visar även bilder från mitt eget hem ibland också =P

Annars, som redan sagt; handla på Indiska. Mörka möbler brukar väl annars vara indisktinspirerat.
    Färggranna små lyktor och massor med kuddar i olika färger och mönster.

Väggfärgen skulle jag ha valt mörkröd/vinröd. Man behöver ju inte måla alla väggarna.
    Själv har jag och sambon ljusgula tapeter (dom som var när vi flyttade in).

Buddha-figurer, tavlor/affischer med indiska motiv och guld och silver.

Jag kan fortsätta i all evighet... =P

• skrultetuffs

*PUFFAR* Ingen mer som har bilder??

• hbprincess

Jag har några bilder här på familjeliv också.

• skrultetuffs
    hbprincess skrev 2008-08-27 13:46:19 följande:
    Jag har några bilder här på familjeliv också.
    Tack!
  • Pyre på väg
    Köpt nya kuddar från Indiska, turkosa o brunaDelar av vårt hem (17).jpg
    Ett av våra två soffbord.jpgDelar av vårt hem (15).jpg
    TV skåp och cd ställ.jpgMålad och köpt i Afrika, en gåva.jpg
    Delar av vårt hem (18).jpgBilderna är tagna för en tid sedan, vi har mublerat om lite. Kuddarna är nya. Det som hänger på väggarna och möbler är samma. Soffbordet är från Indiska, masker och tavlor är från Bali. TV skåpet från Ikea, soffor Ektorp Ikea. Det mesta går i mörkbrunt och beiga färger. Förutom kuddarna som gav en färgklick. Fler bilder finns i mitt galleri under "vårt hem" Våra tapeter är gräsliga, de ska målas en dag.
  • Mitka79

jag har en bild på min blogg, den kommer ifs från jul men hoppas det går bra.

du får gå in på hjortanstjej.blogg.se
    klicka under arkiv på augusti
    rubriken heter: HAR HUR MKT SOM HELST ATT SKRIVA OM NU JUE...
    du får rulla gansk långt ner på sidan så kommer en enda stackars bild hihi

• Romii

måla inte bakom tvn.. det blir för mycket.. det du kan göra.. som jag har gjort.. är att måla hela vardagsrummet beige eller i någon ljus färg.. färgen heter algadirbeige och den kommer från inspiration från maroco så den är väldig varm och rosa.. inte alls åt den gula hållet.. vi valde att bara rama in soffan med en med färgen marakesh lila.. vi har mörklila gardiner och röda ljus vid fönstret.. en expedit hylla svartbrun till tvbänk den me 8 rutor som vi har lagt ner.. den tråkiga vita exepit hyllan vi hade målade vi olika färger.. rosa vinröd och grönt.. det databordet ramade vi oxo in.. fast med shabloner.. eftersom väggarna är ljusa.. så ser det ändå stort ut.. fast man känner ändå värmen av alla färger.. det är många som säger att det är jättefint.. oj en silverbricka till bord och några tavlor är juh ett måste.. svårt att förklara utan att du ska tro att mitt hem ser ut som ett papegoja haha.. men det är snyggt..

www.fargab.se/ShowpagelayOut.asp

kolla in det där så du förstår.. lycka till

• skrultetuffs

Tack för hjälpen! Nu har jag fått inspiration i massor!

Svar på tråden Tv-rum i indisk/orientalisk stil... HJÄLP!