För få äggblåsor??!
Hej!
Är det någon av er som känner till eller också har problem med att kroppen producerar eller har för få äggblåsor?
Efter att försökt få barn i över 1,5 år började jag och min fd en utredning för ca ett år sedan. Gyn konstaterade att jag hade för få äggblåsor och följdaktligen producerar inte min kropp så många ägg. Eftersom min fd hade dålig spermiekvalitet utredde de inte mig vidare utan hon rekommenderade ivf. Det tog dock slut mellan oss innan remissen kommit fram.
Nu har jag en ny kärlek och blev som ett mirakel gravid för 7 veckor sedan!! Tyvärr fick jag missfall i veckan (v 7) (Fy f..n vad det gör ont i hjärtat att mista detta lilla liv! ).
Nu undrar jag ifall någon vet mycket om för få äggblåsor? Det jag tänker på är bl a (men vet ni annat får ni gärna berätta!):
- Är det kanske så att eftersom min kropp producerar så få ägg, är det större risk att de är livsodugliga då?
- Är det samma hormoner som gör att ägget "fastnar", vilket då leder till att jag har få äggproducerande hormoner, och när jag äntligen blir gravid kan inte ägget fastna, eller inte sitta kvar en längre tid?
Jag ska ringa min gyn på måndag men jag vet att hon har semester hela juli så jag lär få vänta att få en tid där, därför vill jag gärna höra ifall någon klok kvinna här vet svaret redan nu?
Tack på förhand och kram!