Jag älskar senste forskningen så OM den nu stämmer så är det så att först bli du smal över hela kroppen FÖRUTOM just höfter, lår och magen (som du nu blivit), sedan försvinner det fett/hull som är på/runt kvinnors problemområden. Så du är ju på rätt väg du du säger att bröst m.m. blivit mindre!!
Ge inte upp nu utan det du ska göra är att träna som du gjort bara LIIIITE hårdare..tills du inte kan mer alls.
T.ex. du skrev att du joggade, jogga då tills du inte kan mer (alltså, hihi, du ska ju inte svimma!).
Finns det ingenstans där du kan få prata med en PT? (personlig tränare)
Annars så kör du styrka 2-3 ggr i veckan (höfter, mage,lår), du kan lätta vikter men många repetitioner.
Det finns snabba och långsamma muskelfibrer (2a och 2b är snabba medans 1 är långsam).
Styrketräning och kampsport är främst inriktat på att träna de snabba medans lågintensiv träning tränar de långsamma. De snabba bygger mer volym än de långsamma.
Vill man bygga "biffiga muskler" ska man ha hög belastning och få repetitioner. Vill man ha uthålliga och mer slimmade muskler ska man göra många repetitioner med låg belastning. Jämför 100-meterslöparnas muskelmassa med maratonlöparnas så förstår du vad jag menar.
Glöm inte att äta rätt och "mata" dina muskler.
Wettex skrev 2008-08-24 12:12:12 följande:
Blomstrande;Ja, det är väl så... en gång päron, alltid päron Missförstå mig rätt, jag är inte i närheten av att tro att jag är överviktig, snarare tvärtom. Vikten bryr jag mig inte så mycket om, nu när jag tränar så är det snarare hälsan och muskelmassan som spelar roll. Anledningen till att jag verkligen vill få bort eländet är att jag nyss gått ner en hel del i vikt och visserligen fått bort en hel del från magen, men jösses så tokigt det blir med "stora" höfter och små bröst. Jag söker proportioner helt enkelt.Men du har rätt i det där med att klä sig rätt, blusar och tröjor med rynkeffekt på sidan; me like!!!men om jag får tro er rätt så är det alltså styrka som jag ska lägga in i programmet. Det blir en pärs, jag är nämligen jättesvag, hehe. Men å andra sidan så kan det ju bara gå framåt i så fall.Hur ofta skulle ni rekomendera att jag kör styrka? Jag vill köra min kondition minst 2-3 ggr i veckan, hur kan jag få in styrka utan att köra för mycket?