Röd prick i ögonvitan
Dottern har fått en röd prick i ögonvitan, jag antar att den har med förkylningen att göra. Ögat i övrigt är inte rött och inte rinnigt. Varför uppstår sådana prickar och hur länge brukar de vara kvar?
Dottern har fått en röd prick i ögonvitan, jag antar att den har med förkylningen att göra. Ögat i övrigt är inte rött och inte rinnigt. Varför uppstår sådana prickar och hur länge brukar de vara kvar?
Hej!
Utan att veta exakt hur den ser ut och annat vill jag bara tala om hur jag själv sett ut i ett öga så länge jag kan minnas.
Jag har en "prick" i ögat som ibland inte syns alls, men har jag en infektion i kroppen, är trött eller något annat som påverkar kroppen syns den ibland lite ibland mycket.
Enkelt förklarat ser den ibland ut som en röd prick med långa tentakler, ibland bara lite ibland så mycket att hela ögonvitan är röd.
Jag har ingen aning om vart den kommer ifrån, men har som sagt haft den så länge jag kan minnas. En läkare tittade på den när jag var kanske 10 år (idag 34) och blev skickade till en optiker. Efter synkoll och återträff med läkaren konstaterade man att man inte vet riktigt vad det är men att det inte påverkar min syn och därför låter man den vara.......
Ibland ser jag total "dagen efter" ut...... Trist men något jag lärt mig leva med!