• Mammatilltretroll

Aptitlöshet,tidig mättnadskänsla och illamående - vad kan det vara?

Senaste månaderna har jag haft problem med illamående som kommer och går...
    Och nu senaste 2 veckorna har aptiten minskat mer och mer och nu är jag knappt hungrig alls.
    Jag har normalt en god aptit, äter mycket frukost osv och nu kan jag klara mig på bara en macka på hela dagen.. Märkligt faktiskt..

Läkarutredning är påbörjad och de har tagit blodprover på njure, lever och galla samt graviditetstest som var neg och standardprover också men hittar inget fel..

Det börjar bli himla irriterande och jobbigt det här med att inte ha aptit..

Är det någon som känner igen sig i plötslig aptitlöshet, illamående och mättnadskänsla?
    Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Aptitlöshet,tidig mättnadskänsla och illamående - vad kan det vara?
  • Krickelin

De tror inte att det kan vara magkatarr då? Precis som jag har och jag tror att jag har magkatarr. Jag har till och med kräkts ibland, om jag har ätit fett, stressat extra mycket eller druckit alkohol.
    Stressigt eller onyttig kost?

Prova med något receptfritt läkemedel mot halsbränna och sura uppstötningar. I och för sig är det ju konstigt om det skulle vara det när de tagit så mycket prover. Det är ju mycket vanligt och ger dom är symptomen.

• cubitus

Är det något du är orolig över? Hur trivs du med jobb, förhållande,vänner, familj-situationen?

• Mammatilltretroll

Magkatarr har jag funderat över lite lätt, men jag har inga sura uppstötningar eller så..
    Magsår har jag också funderat över..

Stressigt..tja hemma med två barn under 3,5 år är väl ingen barnlek kanske.

Har faktiskt känt mig trött och lite nedstämd senaste månaderna och undrat om det kan ha med illamående och magont att göra..
    Men det känns inte riktigt som psykiskt detta märkliga illamående och total aptitlöshet och lättare kramper i magen till och från..?

• Krickelin

Man behöver inte alls ha sura uppstötningar... Du kan ha det i alla fall. Jag har det, men inga sura uppstötningar...

Svar på tråden Aptitlöshet,tidig mättnadskänsla och illamående - vad kan det vara?