• Anonym (ronjan)

toalettborsten i munnen HJÄLP

usch, nyss så kom jag på min son 9 mån ligga på toalett golvet o suga på toalettborsten, ÅÅÅÅÅÅÅH NEEEEEEEEEJ, typ sanerade hans mun med vatten...
    men tänk om han fått massa äckliga basilusker i sej nu, känner mej totalt värdelös när jag ej kunde hålla koll....

har era barn gjort likadant?????

han är överallt nu när han kryper, men trodde inte att han skulle hitta toalettborsten som jag gömt bakom soptunnan... USCH

vad ska jag tänka på nu? kan han bli sjuk???

• Svar på tråden toalettborsten i munnen HJÄLP
  • Anonym

mitt tips, ställ den på tex badkars kanten, det har vi gjort
    oroa er inte, är ju ganska äckligt men antar att ni säkert spolar av den när ni även spolar rent toaletten.

• Anonym (ronjan)
    Svar på #1
    jo jo självklart rengör man den efter att man använt, men ändååå.. så äckligt... måste ju finnas nån slags baciller kvar ju
  • LuMa

Äh, det är sånt som händer.
    I värsta fall får han väl magsjuka bara.

• Val

Det har hänt här också, så nu står den uppe på badrumsskåpet. Vilket iofs känns lite ofrächt för OSS men, men..Hon har också vid två tillfällen stoppat sitt eget bajs i munnen. Inte någon av dessa gånger har hon blivit sjuk. Men äckligt, det är det!

• Fama123

jätteäckligt! Men säkert inte värre än att det måste ha smakat...blä! i värsta fall magsjuka men de flesta bakterier dör väl rätt fort i luften har jag för mig så om ni inte nyborstat toan så.... Vår 3-åring gjorde samma sak när han var i den åldern, blev inte ett dugg sjuk men jag ville inte ha några pussar på ett tag Igår hittade jag vår 9-månaders i badrummet lekandes med pottan, där 3-åringen just varit och kissat utan att informera oss om det. En väldigt blöt bebis kan jag meddela, inte mycket kvar i själva pottan dock. Huuääää!

• Anonym (ronjan)

ooh, bra att höra att man inte blir sjuk

• Raspberry81

Det är ingen fara. Barn blir mer sjuka av att inte få i sig några dåliga bakterier alls. Då bygger de inte upp sunt immunförsvar.

Svar på tråden toalettborsten i munnen HJÄLP