• martinii

Hmm...har jag gjort nått fel? (BUS)

Har använt min nya BUS i en vecka nu, och smort in typ varannan dag. men nu idag så flagnar verkligen ALL färg bort på en gång, jag som ska på fest ikväll Ser helt sjuk ut med bruna fläckar på min kritvita hud
    Någon som vet vad jag har gjort för fel?? Ska man kanske låta all färg försvinna mellan varje gång eller??

• Svar på tråden Hmm...har jag gjort nått fel? (BUS)
  • Pirum

Det brukar bli fläckigt för mig också. Normalt men inte så snyggt...

• martinii

Kan man inte förebygga de på nått sätt?? Blev så himla besviken nu, jag som var så glad för att jag slapp sola

• Björkeli

Klickade in då jag trodde att du busat lite med någon som inte uppskattat det!

Ja det säger väl att om min skönhetskunskap, så därför kan jag inte hjälpa dig med din fråga...

Ha det så kul ikväll!!

• mliten

Ska man inte peela huden innan användning för att inte hud ska falla av och ge fläckar?

• MrsHawkins

mliten

jo, det har jag hört att man ska.....

• mliten
    har aldrig använt "bus" men har för mig att det ska vara så
  • martinii

Björkeli

Jag har peelat innan jag lade på första lagret, men man ska kanske peela VARENDA gång man lägger på nytt??? Det blir en himlans massa peelande

• Pirum

Jag tror anledningen till att det blir fläckigt efter ett tag är att huden nöts olika mycket på olika ställen. Insidan av låren som tar i varandra när man går, händer som man tvättar ofta osv blir alltid vita snabbast.

• Kajsan

Bra sorter försvinner inte fläckvis.
    Min har aldrig gjort det.
    Byt sort!

• Bergtuva

Jag brukar först peela för att få bort löshud och sånt som kan ramla av. Sen kan man smörja in sig med en fuktighetskräm INNAN man brun-utan-solar sig, annars kan brun-utan-solen fastna mer där man är torr.

Annars kan man alltid använda brun-utan-tvål

• Gustie

Jag peelade inte mig innan och smörjde in mig ca varannan dag tills jag fått den färg jag ville. Jag minns inte att det försvann så snabbt, och inte blev det fläckigt heller.

Du får nog prova en annan sort.

• silverpinglan

Min erfarenhet är att man måste peela ordentligt innan varje gång man sätter på brun-utan-sol. Dessutom måste åtminstone jag smörja in mig med ny BUS var tredje dag, vilket innebär att det blir ganska dyrt i längden. Vi får de hur länge man orkar. Men det är klart effektivt när man jobbar mycket och inte hinner vara ute i solen

Svar på tråden Hmm...har jag gjort nått fel? (BUS)