• silhuett

Är min livmoder sne?

Är i vecka 16, och när jag ligger på rygg så känns livmodern som en hård bulle, ganska mycket till vänster om naveln. Och när vi tar magbilder framifrån så brukar magen också ligga till vänster!
    Ser rätt lustigt ut

När jag var gravid med min första son så minns jag inte att den var såhär sne! Det började märkas först runt vecka 30, eftersom naveln då inte längre låg på mitten av magen.

Nån mer med sne mage?

• Svar på tråden Är min livmoder sne?
  • Fostermamman

Yes. Min har hela tiden putat på vänster sida. Dessutom har pyret valt vänster sida som sin favorit. Vet inte om livmodern är sned eller om det är för att barnet ligger med ryggen på vänster sida. Vi mår båda två bra i allafall men visst ser det lite mysko ut!?

• Nirnaeth

Haha Ja min är mer inne på högersidan den.
    Den ser aldrig rund och jämn ut, antingen är den stor på högra sidan, och liksom insjunken på vänster. Eller så är den konformad.
    Den har varit så hela tiden, så jag antar att den inte kommer att ändra sig heller nu i v.33.

• Zazla

Haha vad skönt att inte vara ensam! Min putar mycket mer på höger sida! Ska fråga bm på Måndag varför det är så

• mimmsan

Min mage putar till höger och har gkort alla mina tre graviditeter.
    På mig så är det pågarna och nu i detta fall bebisen som har valt att ligga där.
    Ligger jag på ryggen så har jag en boll på höger sida, jag tror inte att det är livmoder, utan snarare din bebis som bullar upp magen på dig.

• silhuett

Ja, det kanske är bebisen? Jag vet inte faktiskt. Lustigt bara att h*n väljer att ligga på vänster sida VARJE morgon

• mimmsan

Det gör min också, fast höger sida.
    Varje morgon på höger sida ligger han/hon och trycker jag lite försiktigt så blir det liv och rörelse och jag kan känna visa kroppsdelar.
    Kanske lite tidigt för dig som är io v 16, är själv i v23!

• Cattla

Jag har märkt att min livmoder oxå är på ena sidan.
    Redan tidigt när man började känna livmodern, så var den på ena sidan. Nästan bara på sidan å inget uppåt...

Svar på tråden Är min livmoder sne?