• Crisse

Känner mig utstirrad

Jag är i v 25+2 och när jag är på stan så stirrar alla på mig, precis som att jag skulle vara utvecklingsstörd. Jag känner mig så fruktansvärt ful och äcklig.Har lipat hela helgen pga detta. Min sambo har fått trösta mig, han tycker jag är jättefin. De är ju de viktigaste , men jag tycker själv inte att jag är särskilt fin heller . När jag är inne på nån affär och ska betala så kastar kassörskorna pengarna åt mig, för jag ser på dom att dom stirrar på min mage.På jobbet är dom likadana, stirrar ögona ur sig.
    Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. Har nån annan nåt likande att berätta, vad ska man göra ?

;-(

• Svar på tråden Känner mig utstirrad
  • Phantera

PÅ jobbet och hos släktingar till min sambo känner jag ögonen syna mig i "magtrakten". Har ju inte fått så mycket mage än och alla är så förväntansfulla, i alla fall släktingarna...tycker det är lite jobbigt bara att bli synad.

För ett tag sen frågade de (min sambos mamma och mormor) om det syntes något...nä...sa jag...(Visst syntes det lite...pytte-pyttelite...men bara om man sett mig naken innan jag blev gravid...och det har de inte).De tyckte jag skulle visa magen i alla fall...jag vägrade.

På jobbet har någon arbetskamrat frågat..."syns det något än"...men hallå...syntes det något skulle de väl inte behöva fråga?? (iofs hade jag en lite löst sittande t-shirt, arbetströja...men ändå). Man har lust att dumförklara en del människor.
    Samma person frågade "du vaggar inget när du går va?"...NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ!

Själv längtar jag efter att få en mage som syns lite så att alla kan se att jag väntar barnutan att behöva syna en...samt så jag kan sätta på mig en bebis-tröja.

Crisse > är du säker på att de stirrar? De kanske bara beundrar din mage och är avundsjuka?
    De flesta tycker att gravida är fina...Kanske för att du själv inte tycker du är så särskillt fint som du tror att alla andras blickar tycker samma sak?

Hoppas du blir bekväm i din kropp med bebismagen!!

• Pigge

Hej Crisse!!!
    Jag har också kännt så. Det jag kan trösta dig med är att det är bara du som tycker att du är ful! De som stirrar är nog bara nyfikna på din mage. De känslorna går över! Det gjorde det för mig för några dagar sedan, är i v26+1. Var stolt över din mage, sträck på dig du. Det du bär på är ett litet under och det är värt att vara stolt över!!!

• kobra

Jag kan gärna stirra på gravida magar bara för att jag minns och längtar igen efter en mysmage!!

• Sockret

Fastän jag själv går i väntans tider så kan jag inte låta bli att titta lite på magen om jag träffar någon annan som är gravid. Det gör jag ju inte för att vara elak, utan jag tycker bara det är så himlans vackert med oss gravida tjejer. Och jag längtar jättemycket efter att min mage ska börja synas lika mycket den... Kommer stolt visa upp den när den syns ännu mer., nog för att jag redan gör det.

• Vanna

Jag har alltid tittat på gravida kvinnors magar, det är fascinerande, jag tror att de flesta tycker det. Var stolt över din mage!!! Många tycker att det är det vackraste som finns, och blickar kommer du att få hela graviditeten.

Men jag förstår hur du känner. Jag har aldrig känt mig så oattraktiv som nu när jag är gravid och har spillt en del tårar över det (och om jag ska vara ärlig, med ganska stor rätt...). Ändå börjar jag känna mig mer och mer stolt ju mer magen växer, jag har ju faktiskt ett mirakel där inuti!!! Hormonerna spelar säkert in och gör att man blir ännu mer upprörd över hur man ser ut, och det är tufft att se hur kroppen förändras. Så koncentrera dig på det du har i magen, och puta lite extra med den!!! Det är en tid man bara upplever några få gånger i livet.

Kram!

• Gull Mamman

Heej,,,

Har också kännt alla glor...alla som man känner vill oftast känna på magen det tycker jag har vart jobbigt när man inte får ha sin mage i fred.. den enda som jag velat att ska känna på min mage e min fästman...
    När man e på stan o så tittar alla på en som om de aldrig sett en gravid förut men jag tycker inte du ska tycka att du e ful o så... Alla tittar på en när man e gravid för att det lyser om den gravida kvinnan (som man brukar säga)...glo tillbax bara...

• Gull Mamman

Hade en sak till o tilläga...många tittar för att de tycker det e mysigt med mage..

• Popsy

Klart man tittar när man ser en gravid mage...det e ju hur vackert som helst!
    O klart man funderar lite..vilken månad e hon i?? M.M
    Jag är super stolt över min mage o folk får titta precis hur mycket dom vill!! Jag bara älskar att visa upp den!!

Jag tror inte någon tittar för att dom tycker att det är fult eller för att nedvärdera...inte kollar dom heller extra för att man är för ung eller för gammal...utan just för att det är så himla mysigt!! O såååå otroligt vackert!!!

• annamy

oj, jag blir bara glad när folk tittar, jag inbillar mig att de kollar in mig för att de tycker att jag ser söt ut och att det är mysigt och vackert med en stor gravid mage.

Sen känner jag mig själv rätt så stor och klumpig men det är ju jag som känner mig så, tror inte alls att andra ser mig på det sättet.

Det kanske är en tolkningsfråga.
    Annamy

• rödluvan

Det är ingen som vill vara elak, nån kanske e' avundsjuk....- jag tror att folk tycker att gravida kvinnor är vackra och fascinerande.-därför tittar dom.
    *Var stolt över din mage*Du är ett undervärk & din mage med!

• mita30

Hej du ska känna dig stolt .

Du vet väl att dom säger att gravida är det vackraste man kan se på, upp med huvudet och vissa magen..

Men visst kan det vara jobbigt och man känner sig ibland som en, stor elefant..

Men tänk på det lilla miraklet i magen så mår du bättre..

Svar på tråden Känner mig utstirrad