• LindizenGBG

Tandsprickning/salva?

Hej!
    Läste en tråd här om tandsprickning...våran lille grabb har haft jättejobbigt varje gång en tand tittat ut. Har läst att det ska finnas någon kräm/salva som bedövar, som man stryker på tandköttet.
    Är det någon som vet vad den heter? vart man kan köpa den?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Tandsprickning/salva?
  • Miu

Jag frågade efter det på apoteket när våran son hade det jobbigt med tandsprickning. Men hon sa att det är många som frågar men det finns inget som är till för det. Dom har en vanlig bedövningssalva men den får inte tas i munnen.

• MoonFlight

Jag köpte Teething Gel (på Malta) när jag var där. Fungerar jättebra och undrar varför dom inte har sådan i Sverige.

• livetärgött

Finns att köpa på apoteket i Norge, säljs inte i Sverige.

• Flickan och kråkan

Jo, det finns en. Vet att Pasadena använde den till sitt barn som hade/har jätteproblem. Fråga henne i hennes gästbok. Hon brukar vara "här" ofta. Berättade det i en tråd om tänder....kommer dock inte ihåg vilken....

• God Is A Girl

Dentinox NAF från norge är toppenbra. Så vet du någon i norge som kan köpa och skicka så :P

• Tirem

Någon som om man kan beställa denna salva från Norge och få den levererat till Sverige?

• LindizenGBG

Ja, d hade varit toppen. Men tyvärr känner jag ingen som kan skicka den. Hoppas lillen klarar sig utan! Han sussar gott nu iallafall...

tack för hjälpen!

• Pasadena

Annars finns det en till salva om någon känner någon som ska till grekland på charter eller så Den är jättebra också! Provade en gång på mig själv och tungan domnade bort Den heter bexident.

Svar på tråden Tandsprickning/salva?