• FrökenHoppsan

Pippi tröja, HJÄLP!!

Någon där ute som råkar ha mönster till en "pippitröja" i vuxenstorlek?? Letar som tokig efter ett sånt, utan resultat?! Har gjort en i barnstorlek, kolla i mitt galleri om någon inte vet hur en pippitröja ser ut..
    Å nu söker jag alltså efter stickbeskrivning i vuxenstorlek av denna underbart charmiga tröja!!

• Svar på tråden Pippi tröja, HJÄLP!!
  • Teskedsmamman

Men det behövs ju inget särskilt mönster, det är ju bara att ta ett mönster som är för ungefär samma sticktäthet som det garnet du har och så sticka den med ränder istället för som den ser ut på mönstret. Alla tröjor jag stickar är efter huvudet, jag använder bara längd, och antal maskor från stickmönstren.

Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • FrökenHoppsan
    Teskedsmamman skrev 2008-08-24 11:02:58 följande:
    Men det behövs ju inget särskilt mönster, det är ju bara att ta ett mönster som är för ungefär samma sticktäthet som det garnet du har och så sticka den med ränder istället för som den ser ut på mönstret. Alla tröjor jag stickar är efter huvudet, jag använder bara längd, och antal maskor från stickmönstren.
    Jo jag vet.Men jag har just stickat två bolero tröjor till mina två bonustjejer utan mönster, och jag har mätt o mätt o dragit upp å hållit på till det har passat och jag har varit nöjd.. Så nu tänkte jag att det vore ju så underbart att inte behöva tänka så mycket utan bara få sticka, att någon annan skulle ha tänkt färdigt åt mej!
    Så jag efterlyser fortfarande ett mönster!
  • FrökenHoppsan

tusen tack till dej!! Vet du om man måste köpa garnet o allt då, eller kan man köpa bara mönstret?

• Teskedsmamman
    FrökenHoppsan skrev 2008-08-24 11:44:37 följande:
    tusen tack till dej!! Vet du om man måste köpa garnet o allt då, eller kan man köpa bara mönstret?
    IIIIIINGEN aning....... Jag bara hittade det när jag gogglade på pipitröja...
    Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • FrökenHoppsan
    Lillfjant skrev 2008-08-24 15:16:21 följande:
    Här finns också ett mönster www.icakuriren.se/ArticlePages/200711/15/2007...
    Tusen tack! Det var ju bara att printa ut, då kan jag lägga igång direkt!! Ni är så snälla som hjälper mig!!
Svar på tråden Pippi tröja, HJÄLP!!