Juice vid 1 år?
Är de bra att ge 1åringar juice att dricka?
Min 1åring drack de till blodpuddingen igår och tyckte de va jätte gott (Bravo utan tillsatt socker ska tilläggas)
Är de bra att ge 1åringar juice att dricka?
Min 1åring drack de till blodpuddingen igår och tyckte de va jätte gott (Bravo utan tillsatt socker ska tilläggas)
Mika82: Hmm..jag tror inte det ska vara nån fara..vår son somär 10-månader älskar Bravo..får det alltid till maten..äppeljuicen..
Mika82: det finns ju även så kallad "äppeldryck" att köpa på barnmatsavdelningen till dem små...därför har vi köpt bravo istället för att det blir så dyrt med de där små glasförpackningarna..
Ja de blir ju dyrt i längden med de små glasburkarna! Har för mej att dom har några småtetror med barndryck i barnmatshyllan också, de kanske är bättre än juice? Ska kolla va dom kostar nästa gång jag handlar, kanske ett alternativ..
Min son dricker också bravo juicen. jag tror inte den är någon fara alls.
Ja, det finns säkert andra förpackningar där med..det man ska tänka på är ju att det inte ska vara socker i...eller salt men salt brukar det ju inte vara i fruktdrycker..bravojuicen består ju av endast fruktjucie som är pressad o inget tillsatt socker eller andra tillsatsämnen som det kan finnas i "billigare" juicer som nästan är rent av sockerdrycker..
Får inte kallas juice om socker är tillsatt då heter det typ nektar å så. Tycker oxå juice är okej då det bara är naturligt socker, men man ska ju tänka på att det är lika sött som läsk för det! Men man får ju i sig bra grejer oxå, c-vitaminer tex.
Till och med bra med juice när man äter järnrik mat som blodpudding, hjälper kroppen med järnupptaget!
Juice kan ju vara starkt även för oss som är vuxna. Men ett glas till blodpudding gör nog ingen skillnad för mage eller mun, det är ju snarare bra att dricka c-vitamin och få upp järnet.
Vi brukar köpa Nestles 3-pack fruktdrycker när vår dotter ska dricka något festligare. Så slipper man sockret och så är de inte så starka heller. Kostar 11.90 för ett 3-pack, ialla fall här i stan.
med festligare, menar jag just när vi vill byta ut vattnet eller mjölken..
man ska bara tänka på att inte ge för ofta för tändernas skull. fruktsocker är heller inte bra för tänderna.
vatten är ju helt klart bäst.
många barn är beroende av att få annat o dricka än vatten, juice, nyponsoppa, lättdryck, festis m.m. man ska inte göra till en vana o ge, för tänderna tar stor skada.
vet flera barn som inte får annat i sina pipmuggar än massa olika drycker, fruktdryck är nyttigare men fruktsocker är desto sämre, därför får man ge med måtta.
annars är de ingen fara o ge en 1åring.
vi späder alltid bravojuicen med vatten..så det blir mkt mildare då...
Min dotter tycker inte om vatten....har prövat hela o tiden o hon är 1 år nu.
Är bravo verkligen bra för de små? Den ska man själv inte dricka pga sockret.
La vegas: det är inget socker i bravo..bara frukt
Ok, men då är de okej att ge bravo juice ibland då. Min lilla herre dricker ju annars vatten el mjölk till maten så de är väl bäst att inte skämma bort honom med juice och annat gott så han dissar de osöta dryckerna. Men de är ju bra att de finns alternativ då vi har egen brunn och med årstiderna väldigt olika kvalite på vattnet. Tack för alla svar
Jag skulle blanda juice med vatten 50/50
vattenlilja: ja, så gör vi..blandar ungefär 50/50 med vatten för att det ska bli mkt mildare...sen är det säkert inte bra i förstora mängder för det är klart det blir ju iaf sött även om det inte innehåller socker..
Bravo har inget tillsatt socker, men som sagt, frukt i sig ger också socker. Jag skulle som vara sparsam med den