Du måste logga in för att svara i en tråd.

• folia

Ytterkläder höst/vinter till 8-månaders?

Vad ska man satsa på för ytterkläder till en 8-månaders i höst och vinter?

Typ vindtät jacka med byxor under hösten? (eventuellt fleecejacka under oxå?)

Vinteroverall för de riktigt kalla dagarna?

Hon kommer ju typ vara i vagnen mest och jag funderade på om det var onödigt med overall då o tillräckligt med en varm jacka?

Har tittat på P.O.P´s vindtäta jacka för hösten, är det bättre att köpa overall på en gång o strunta i jacka?

• Svar på tråden Ytterkläder höst/vinter till 8-månaders?
  • Ericaobebben

Jag köpte en pop vindfleece till min dotter som hon ska ha i höst/ vinter.

• folia

Är det bara en fleecejacka eller typ dubbeljacka (vindtät med innerjacka i fleece?)

• alex1

Har en vindtät overall utan foder från pop som vi redan använder när det är regnigt o lite kyligare, den är vi nöjda med. Kan alltid ta på en tjockare tröja e. dyl under när det blir lite kallare.

• Virriga V

Min 9-månaders har POPs överdragsbyxor och jacka, en smidig overall, regnkläder och rejäla skor. Han är inte vagn mer än vad han anser nödvändigt utan kravlar omkring eller går med oss ute, gärna i ösregn.

• strojes

Jag har inte funderat så mycket på vinterkläder än. Har två tjejer som nu är 9 månader. I vagnen har de åkpåsar så dagar som inte är så kalla blir det vanliga kläder och jacka ev strumpbyxor under byxorna eller fleecebyxor utanpå.
    Om det blir snö kommer de få åka sin första pulktur och då krävs det ju en riktig overall men det kommer jag försöka fynda på nån klädbytardag eller hoppas att nån kompis har till salu/utlåning. Jag tänker absolut inte köpa sprillans nya overaller åt de som de kanske bara har en eller två gånger under vintern.

• folia

Hmmm...kanske bra att satsa på vindtät jacka med fleecejacka under för kallare dagar till att börja med iaf.

Overall kan man kanske fynda begagnat med tanke på att det kanske inte blir så många tillfällen den behövs. Det blir ett senare inköp hur som helst.

Lilltjejen är 6½ månad nu och kryper ännu inte så det blir nog mest vagnsittande i höst. Alltid svårt med storlekar oxå...Hon har 68 nu, ska man köpa stl 74 på jackan då eller ännu större?

Är pops vindjackor stora i storleken?

• Virriga V

Jag har köpt en storlek större och även om det är lite stort så funkar det fint eftersom det är smidiga kläder.
    (min son kryper inte heller utan kravlar runt ute)

• strojes

Till vår stora tjej körde vi med en alldeles för stor overall som åkpåse första vintern (hon är född i februrari) och sedan vintern efter var den lagom som overall att åka pulka i. Hon hade ca 62 i klädstorlek när hon använde en overall i strl 80 som åkpåse.

• Suskiv

Om han är 8 månader nu så kommer han vara 15 månader i mars. Till hösten räcker det säkert med windfleceejacka men till vintern lär en riktig overrall behövas för han kommer vilja vara ute i snön.

• gnuck

hej
    Jag vet inte vad jag ska ta på fötterna på mitt barn nu när det krävs regnkläder eller iaf regnbyxor på, han går inte än så han släpar ju runt fötterna i gräset o blir jättevåt.
    Känns överarbetat att köpa gummistövlar när han inte kan gå än...hur gör man??
    Vad har ni på era barn..i skåne e de vått o kallt när han kryper länge o börjar han inte gå snart, vad har ni på fötterna??
    Han är 11 1/2 mån .

• Virriga V

gnuck...Bor också i Skåne och min pojk har kängor med knyt(strl. 19) som ska inpregneras. Han ålar sig fram eller går med oss.

• Suskiv
    gnuck skrev 2008-08-24 19:56:23 följande:
    hejJag vet inte vad jag ska ta på fötterna på mitt barn nu när det krävs regnkläder eller iaf regnbyxor på, han går inte än så han släpar ju runt fötterna i gräset o blir jättevåt.Känns överarbetat att köpa gummistövlar när han inte kan gå än...hur gör man??Vad har ni på era barn..i skåne e de vått o kallt när han kryper länge o börjar han inte gå snart, vad har ni på fötterna??Han är 11 1/2 mån .
    Jag hade överdragsbyxor med fot och under dem ullfodrade tossar. Vattentät och bra att krypa med
  • annasj69

Jag gjorde så här förra vintern när min dotter var 8 mån. Jag hade en tunnare fodrad åkpåse med ärmar och luva. Som jag sedan "förstärkte" med fleecejacka+byxa för de kallare månaderna. Funkade jätte bra tyckte jag.

• Käskargej

Jag hade kört med fleeceoverall!

Svar på tråden Ytterkläder höst/vinter till 8-månaders?