• EnsamståendeMamma

"Mammut" (ikea)säng, till 1,5 åring?

Jag ska nu i veckan köpa första "Vanliga sängen" till min son som är 1,5 år. Jag har sett ut en Mammut säng på ikea. eftersom den är ganska låg.

Är det någon som har erfarenhet gällande den sängen och hur det går utan kantskydd på sängen?!
    Han har väldigt lätt för att klättra både upp och ner.
    Men han rör sig en del i sängen. är det någon dom lär sig eller hur ska man "börja" lära dom?

• Svar på tråden "Mammut" (ikea)säng, till 1,5 åring?
  • MsRahkonen

Dotter fick den runt 1 års dagen. Köpte BabyDan sänghäst till men den använde hon bara i 1 vecka så d var helt onödigt att lägga pengar på. Funkar nog lika bra om man har en madrass på golvet nedanför.
    Min dotter har iaf aldrig haft problem å ligga kvar i sängen och då är hon som en virvel när hon sovit i våran säng.

• EnsamståendeMamma
    Svar på #1
    Tack för svaret. Då återstår det bara att köpa den och prova och hoppas det går bra. Bra med tipset om att ha en madrass på golvet!! =)
  • MsRahkonen

Ja en madrass eller ngt på golvet är billigare än en sänghäst för närmare 500 kr

• MaryMalou

Min son har en barnsäng med höga kanter. Han skulle aldrig kunna sova i en säng utan kanter eller kantskydd eftersom han bökar runt hela tiden och ofta ligger mot kanten när han sover. Så jag skulle nog rekommendera ett kantskydd men alla ungar är ju olika så en madrass på golvet kanske räcker för er.

• MammaVickan81

Sonen har mammutsängen från ikea den börja han sova i när han va 10 månader aldrig några problem han älskar sin säng *ler*

• MsPerez

våran dotter har sovit i sin stora tjej säng sen ca 10-11 månader å har aldrig ramlat ur den fast hon åker som en propeller runt på nätterna. ett pluss är att den är rätt låg så om dom skulle rammla ur så blir inte fallet så sprciellt högt!

• Lakritsglassen

vi köpte en manmmut till sonen närhan var 17 månader och det var inga problem. han har ramlat ner 1 gg sedan dess.
    han rör sig väldigt mkt på nätterna mså det är väldigt bra att kanten runt madrassen är där.

Svar på tråden "Mammut" (ikea)säng, till 1,5 åring?