• Anonym (tror)

"Man ångrar ALDRIG ett barn". Jag tror att man kan det.

I många trådar är det folk som skriver att "man ångrar aldrig ett barn". Jag tror inte detta stämmer. Eller rättare sagt, jag vet att detta inte stämmer! Jag hade önskat att så inte vore fallet men faktum är att det finns barn som är oönskade med föräldrar som ångrar dem. Eller tror ni andra att jag har fel? Det verkar nämligen vara någon slags allmän åsikt här på fl.

För att undvika onödiga påhopp vill jag poängtera att jag inte har födda barn men väl ett barn i magen som jag redan nu är helt uppslukad av o nej, jag tror inte att jag kan ångra detta barn.

• Svar på tråden "Man ångrar ALDRIG ett barn". Jag tror att man kan det.
  • Anonym (Klart)

Klart man kan ångra ett barn, varför skulle man inte kunna göra det?

• Mamman till två

Det finns säkert föräldrar som ångrar sina barn, det är ju ingen hemlighet att barn faktiskt råkar illa ut..

Jag tror dock att de föräldrar som är i sina "sinnes fulla bruk" faktiskt aldrig ångrar sina barn.

Jag har åtminstone aldrig gjort det, jag har varit fruktansvärt trött på min dotter & undrat hur jag ska orka mer (jo, jag kan erkänna att mitt barn är en "pestråtta" då & då) men jag älskar henne villkorslöst ändå & har ALDRIG ångrat henne..

• SIN74

Det kan man säkert precis som Lilla Mams skriver. Det finns de som råkar illa ut så uppenbarligen kan det vara så. Men det låter ju så himla illa att man inte ens vill tänka tanken. Man tar för givet att folk ska värna om ett litet spädbarn oavsett hur de kom till.

• Anonym (Well)

Det förekommer att folk älskar sitt barn när det är i magen, men inte när det kommer ut.

Det förekommer att folk inte ÅNGRAR just precis det barn de har, den individ som nu är här och finns, men kanske inte skulle ha skaffat barn alls om det gick att spola tillbaka bandet.

Jag har insett att jag liksom inte tycker att det är "min grej" att vara mamma. Och jag tycker nog att jag är vid mina sinnens fulla bruk ändå.

(Men jag älskar ju min son och skulle göra vad som helst för honom, men ändå, det är inte min grej att vara mamma.)

• Anonym (joo)

Jag vill ju inte vara utan mina barn nu....MEN med facit i hand så kan jag ofta önska att jag inte skaffat några.

• Anonym (Ja)

Man kan ångra sina barn.
    För att man skaffat dem med fel person.
    Med facit i hand.........

Svar på tråden "Man ångrar ALDRIG ett barn". Jag tror att man kan det.