• OjjaW

mini marshmallows

jag efterlyser roliga goda recept med minimarshmallows :)

• Svar på tråden mini marshmallows
  • snusfia

Rocky road fudge
    200 g mörk choklad
    200 g mjölkchoklad
    25 g smör
    1 burk sötad kondencerad mjölk (397g)
    2 tsk vaniljsocker
    2-3 dl minimarshmallows
    2,5 dl jordnötter

Klä en minder form 20-25 med aluminumfolie (tror jag tog bakplåtspapper)
    bryt chokladen i bitar. smält över vattenbad choklad, smör och kondencerad mjölk.
    rör tills det blir en smet. låt svalna något
    rör i vaniljsockret
    blanda sist i marshmallows och jordnötter. rör itne för mycket då smälter marshmallowsen.
    skär i rutor förvara svalt.

Like it or lump it!!!
  • bumse2

Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke

Stora formar, 6 st/plåt

100 g smör eller margarin
    2 ägg
    3 dl socker
    1 1/2 dl vetemjöl
    4 msk kakao
    1 tsk vaniljsocker
    En näve grovhackade valnötter (kan uteslutas)
    Minimarshmallows

Smält smöret och blanda med övriga ingredienser förutom marshmallows. Fördela i 10 stora muffinsformar och grädda längst ner i ugnen i 200°C ca 15 min. Lägg en hög marshmallows på varje muffin och ställ in i ugnen högst upp någon minut tills marshmallowsen sväller och får lite färg. Låt svalna något.

20131 recept | 160 000 unika besökare per vecka | Rundtur | SvD Digitala medier | Tasteline som startsida | RSS |
    Recept & menyer Artiklar & Guider Community Hälsa Webb-tv A-Ö Sök Hela sajten recept artiklar drinkar klubbar medlemmar experter Överraska mig | Vad har du hemma? | Utforska | Alla söktjänster | Söktips din epost lösenord Logga in Kom ihåg mig
    Glömt lösenord? Bli medlem
    Hjälp med inloggningen på Tasteline

Glömt ditt lösenord? Ange ditt användarnamn (epost) så skickar vi ditt lösenord till dig.

Inloggningsuppgifterna är skickade till

Du är här: Start / Recept & menyer / Recept

Du måste vara medlem för att få tillgång till tjänsten. Mina noteringar

KOM-IHÅG-LAPP (200 tecken kvar)

Spara
    (0)
    Du måste vara inloggad

Var vill du spara receptet?

I min receptsamling
    I min Inköpslista
    Spara

Skicka det här till

Till (E-post) Felaktig E-postadress
    Från (E-post) Felaktig E-postadress
    Tipset är skickat till

Sidans adress

Kladdkaka med Marshmallows
    ca 30 minuter

Supergod Kladdkaka!

Dela med andra?

Facebook
    är en amerikansk sajt där du kan umgås med dina nätverk av vänner. Sajten startade som ett community för högskolestudenter men är i dag öppen för alla.
    Digg
    är en amerikansk sajt där användarna tipsar varandra om intressanta artiklar och sajter. Alla som är inloggade kan rösta för och emot tipsen och de tipsen som får flest röster hamnar högst upp på sajtens förstasida.
    Stumble Upon
    är ett tillägg till webbläsarna Internet Explorer respektive Firefox. Med hjälp av den kan du tipsa och själv få tips om nya sajter i de kategorier du själv tycker är intressanta.
    Del.icio.us
    är en amerikansk bokmärkessajt där du kan spara länkar som du sedan har tillgång till från vilken internetuppkopplad dator som helst.
    Ma.gnolia
    är en amerikansk bokmärkessajt där du kan spara länkar som du sedan har tillgång till från vilken internetuppkopplad dator som helst.
    Pusha
    är en svensk sajt där användarna tipsar varandra om intressanta artiklar och sajter. Alla som är inloggade kan rösta för och emot tipsen och de tipsen som får flest röster hamnar högst upp på sajtens förstasida. Dela med andra:

Vad är det här?
    Föreslå Du har gett receptet en röst! Du måste vara medlem för att få tillgång till tjänsten. 7 Jag gillar receptet

Kladdkaka med Marshmallows

2 st ägg
    2 dl strösocker, ca
    150 gram smör, smält
    5 msk kakao
    1 tsk vaniljsocker
    1,5 dl vetemjöl
    1,5 dl marshmallows, mini

Tillagning
    1. Sätt ugnen på 150 grader och smält smöret i formen.

2. Vispa ägg och socker.

3. Tillsätt avsvalnat smält smör, kakao, vaniljsocker och vetemjöl. Häll i smord, bröad form.

3. Grädda ca 20 minuter och lägg i marshmallows. Grädda ytterligare 5-8 minuter. (kakan ska vara kladdig)

Dekorera med ytterligare marshmallows.

Svar på tråden mini marshmallows