• SaraBaraSara

Hur få volym på håret??

Har länge försökt att få volym på håret ,har klippt mej nyligen & tycker att det skulle passa om ja kunde få "volym" om man nusäger så? med detta menar jag att håret ska se lite "puffigt" ut.
    Någon som har nått tips?

Tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Hur få volym på håret??
  • sanna88a

volymschampoo

eller det bästa osis - dust it!

• challe 1

håller med sanna osis dust it. det är ett pulver som försvinner liksom. håret får inte kännslan av att ha produkter i.

• sanna88a

challe 1 skrev 2008-08-24 16:30:00 följande:

håller med sanna osis dust it. det är ett pulver som försvinner liksom. håret får inte kännslan av att ha produkter i.
    dock känner jag av pulvret, håret blir strävt och klibbigt.
  • SaraBaraSara

challe 1 skrev 2008-08-24 16:30:00 följande:

Osis dust it?? har aldrig hört talas hur använder man det vart finns det ,pris? (:
  • SaraBaraSara
    sanna88a skrev 2008-08-24 16:28:34 följande:
    volymschampooeller det bästa osis - dust it!
    Volym schampo tycker jag inte dunkar ,tycker det är precis som vilket schampo som helst,.
  • Fab

Volymschampo funkar inget vidare, men kan åtminstone vara bättre än andra schampon för tex torrt hår - de tynger verkligen ner.

Osis Dust it är en extremt överskattad produkt, som mest gör ditt hår som svinto i hårbotten och snarare ger stadga än volym. Fattar itne att någon här ovanför tyckte att det försvann i håret. Den personen måste ha svintohår i vanliga fall också.
    Dust it lyfter inte håret från hårbotten, bara lägger sig som ett lager spackel ungefär. Men det kan ju iofs vara bättre än platt fall.

Mitt bästa tips är snarare en volymsprej som appliceras nära rötterna och antingen boostas med hårfön eller bara lufttorkar med att du lite då och då gnuggar med fingrarna. Det finns av flera märken, men Matrix mintgröna volymserie har ett bra exempelvis.

• sanna88a
    Fab skrev 2008-08-24 16:41:12 följande:
    Volymschampo funkar inget vidare, men kan åtminstone vara bättre än andra schampon för tex torrt hår - de tynger verkligen ner.Osis Dust it är en extremt överskattad produkt, som mest gör ditt hår som svinto i hårbotten och snarare ger stadga än volym. Fattar itne att någon här ovanför tyckte att det försvann i håret. Den personen måste ha svintohår i vanliga fall också.Dust it lyfter inte håret från hårbotten, bara lägger sig som ett lager spackel ungefär. Men det kan ju iofs vara bättre än platt fall.Mitt bästa tips är snarare en volymsprej som appliceras nära rötterna och antingen boostas med hårfön eller bara lufttorkar med att du lite då och då gnuggar med fingrarna. Det finns av flera märken, men Matrix mintgröna volymserie har ett bra exempelvis.

håller med om att det känns som svinto.

volymsschampoo fungerar för mig . och dt är ifrån matrix mingröna serie.
  • Älsko

Ifrån lyko.se

Osis dust it, unik volymprodukt!
    Mattifying Powder

Lätt puder som ger textur

Matt effekt

Medium kontroll & separation

Hållbar stadga

Naturlig känsla

MYCKET VOLYM

Ingen känsla av "klet" i håret

Användning
    Pudra en liten mängd i handflatan ochgnugga
    händerna mot varandra.
    Kamma igenom med fingrarna i torrt hår, lyft in i botten.
    Ger matt finnish och naturlig känsla.

För extra lyft applicera direkt i botten.
    För extra separationapplicera mer puder i små mängder
    däar det behövs.

För ytterligare stadga.
    Fixera med spray.

innehåll. 50ml.

Har själv den och den är kanon för mitt hår som gärna lägger sig ner när jag plattat det..vet flera som älskar den

• sanna88a
    Älsko skrev 2008-08-24 18:16:46 följande:
    Ifrån lyko.seOsis dust it, unik volymprodukt!Mattifying PowderLätt puder som ger texturMatt effektMedium kontroll & separationHållbar stadgaNaturlig känslaMYCKET VOLYMIngen känsla av "klet" i håretAnvändningPudra en liten mängd i handflatan ochgnuggahänderna mot varandra.Kamma igenom med fingrarna i torrt hår, lyft in i botten.Ger matt finnish och naturlig känsla.För extra lyft applicera direkt i botten.För extra separationapplicera mer puder i små mängderdäar det behövs.För ytterligare stadga.Fixera med spray.innehåll. 50ml. Har själv den och den är kanon för mitt hår som gärna lägger sig ner när jag plattat det..vet flera som älskar den
    konstigt att det blir så strävt och kladdigt för mig. kanske att man har i för mycket då?
  • Heranell

Dust it tycker jag funkar men man känner ju att man har en produkt i hårbotten. Ska jag få riktigt bra volym tar jag på fingertopparna och gnuggar in flera gånger. Det kan vara lite svårt att tvätta ur dock. Betalade 139 har jag för mig men det var extrapris.
    Fördelen med Dust it är att man kan gnugga till i hårbotten om man tycker att det plattat till sig, så lyfter det igen.

• SaraBaraSara
    Heranell skrev 2008-08-26 12:42:30 följande:
    Dust it tycker jag funkar men man känner ju att man har en produkt i hårbotten. Ska jag få riktigt bra volym tar jag på fingertopparna och gnuggar in flera gånger. Det kan vara lite svårt att tvätta ur dock. Betalade 139 har jag för mig men det var extrapris.Fördelen med Dust it är att man kan gnugga till i hårbotten om man tycker att det plattat till sig, så lyfter det igen.
    vart kan man köpa det?
Svar på tråden Hur få volym på håret??