• amomentlikethis

Stora växter som inte kräver något?

Jag är ingen växtmänniska. Alla mina växter dör, hela tiden.

så nu har jag nästan gett upp.

Finns det inga växter, som är tänka att ha inomhus i huset, som är stora, kräver typ bara vatten 1 gång i veckan och som skiter ifall dom står i sol/skugga?

Nu har jag en massa plastväxter överallt men det är ju finare med äkta vara.

Om ni känner till någon växt/blomma så säg gärna till, å länka gärna till en bild också så jag ser ifall det är rätt växt för mig

(att dom ska vara stora är för att dölja insynen för nyfikna grannar)

• Svar på tråden Stora växter som inte kräver något?
  • mimmi 1

jag tycker att nästan alla gröna växter är väldigt tåliga, och jag vattnar bara en gång /vecka
    Massor finns det ju som kan stå inne i rummet, kallor, garderobsblomma, yuccapalm, dracenor av olika slag...(en sån har jag som går från golv till tak, och som står inne i rummet...)

Men du vill inte ha insyn, och då förmodar jag att dom ska stå i fönstret?? paraplyaralia växer rätt fort, och blir buskig o stor... andra aralior likaså... du kan ju googla på några av mina tips, så ser du ju ifall det kan vara nåt!!

• amomentlikethis

ja, det är mest tänkt till köket. där är det ett stort fönster å grannarna kan se ALLT man gör. känns inte så kul direkt. så där ska dom stå i fönstret i alla fall.

men ska googla lite så får jag se vad du gett för förslag

• ALJO

Kolla utbudet av självvattnande krukor, växter med stora blad och stor bladmassa kräver oftast en del vatten. Är själv dålig på inomhusväxter, särskilt på övervåningen, där har jag svärmors tunga och porslinsblomma.
    images.google.se/images&hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=sv%C3%A4rmorstunga&spell=1
    images.google.se/images&hl=sv&q=porslinsblomma

• Marma

kaktusar? Hade en kaktus som behövde vattning en gång i veckan 1dl ca o vinter tid 1msk/månad. kom ej ihåg vad den heter men kan kolla upp sen.

• mlsa

Hoya/porslinsblomma. De är tåliga och växer sig stora om de bara får ljus och vatten. Inte alls kinkiga med uttorkning, det är ok att glömma bort dem en vecka eller två.

• wozzgirl

Garderobsblomman är seg o kräver väldigt lite ljus.

Sen dehär amplarna.. heter de ampellilja? De överlever vad som helst. Jag har 2 i stugan o de överlever tom några minusgrader om vintern.

Svar på tråden Stora växter som inte kräver något?