• lycklig mamma 1

kan man ge havreyoghurt till 7 månaders??

en som sa att man inte kan ge det än...kan man eller inte?? någon som vet?

tacksam för svar!

• Svar på tråden kan man ge havreyoghurt till 7 månaders??
  • Elinne

Vad brukar du ge ditt barn? Att ge en 7-månaders havreyogurt tror jag inte är skadligt om man har kommit långt i introduceringen med barn. Har man inte kommit så långt kanske man ska avvakta? Min son åt ju allt, så han var det bara att ge inga bekymmer där!

Men varför hanvreyogurt, är h*n allergisk mot mjölk? Min son är det och konsistensen på havreyogurten är geggig och kletig, så är ditt barn inte allergisk skulle jag nog inte vilja vänja barnet med den konsistensen så att barnet inte vill äta vanlig yogurt och så i framtiden.

• Elinne

Kan du inte mosa banan och ge, mycket billigare och nyttaigare än havreyogurt!

• Jeanette1986

min son åt havreyougurt när han va 7 mån, fick det tipset av dietisten så jag antar att det är okej.
    både han och jag älskar den yogurten, jag tycker det är jättehärlig konsistens på den :)

• lycklig mamma 1

japp dottern är allergisk mot mjölk. hon brukar få frukt som mellanmål så tänkte att man kunde prova något annat.

• Elinne

och jag tycker den är äcklig, så olika vi kan vara

• Elinne

Då skulle jag ge det, definitivt! Sonen älskar den yogurten, det är mamma hans som inte gillar den D-)

• Elinne

Skulle vara en skrattgubbe men det blev fel D:)

• NovJenny

Vet dock inte om vanlig yoghurt är samma som havreyoughurt? Har aldrig hört talas om det?

• Elinne

havreyogurt innehåller inte mjölk, det är därför som alla mjölkallergiger äter den

• Jeanette1986

och dessutom är yosayogurten kalciumberikad (inte alla smaker dock) så det är en suverän kalciumkälla för alla mjölkallergiker :)

Svar på tråden kan man ge havreyoghurt till 7 månaders??