göra en egen hängande vagga
jo de skulle jag vilja göra. kan inte vara såå svårt.. undrar om nån gjort de förut å hur de gått? enda kruxet e ju var man ska fåtag på den ovala stålringen som repupphängningen skall fästas i... nån som vet?
jo de skulle jag vilja göra. kan inte vara såå svårt.. undrar om nån gjort de förut å hur de gått? enda kruxet e ju var man ska fåtag på den ovala stålringen som repupphängningen skall fästas i... nån som vet?
puffar vill också veta.
Har sett att någon hade bild på en hemmagjord sådan för länge sedan.....
Jag har gjort en egen takvagga.
Slaktade ett lakan av äldre, kraftigare modell. Gjorde en botten av plywood, så vi hade något att utgå ifrån. Sydde botten och sidor. Sågade ut två ringar, lika stora och av samma form som botten, av plywood. Limmade och skruvade ihop dem så det blev ett dubblt lager så de skulle hålla att bära vaggan och bebis.
Mätte och gjorde hål i tyget för upphängningarna.
Sydde sen in ringen i vaggan. Vilket var ett misstag eftersom den inte går att ta ut om man vill tvätta vaggan. Så där rekommenderar jag att man sätter tryckknappar på undersidan av vaggan istället...eller en dragkedja kanske. Ja, lösningarna är många!
Sydde band och fästen av samma lakan. Tog några gardinringar och fäste i vaggan, för att kunna låsa banden och justera höjden.
Det blev lite glatt med tiden så banden kasade i ringarna och blev sne och åkte ner. Det hade man lätt kunnat fixa med lite gummi på ringarna, men jag valde att knyta banden ovanför ringarna istället.
Jag ska leta reda på en bild och lägga ut i galleriet, så blir det lättare att förstå min röriga förklaring.