• karinagumman

hur sköter du om dina "ÄKTA" naglar

jag funderade på att skaffa "fusk"naglar men har istället lyckats spara ut mina egna lite.. de är inte jättelånga men börjar ta sig.. himmel vad naglar växer...

men jag vill ju ha färg på dem men det krävs en del jobb med märker jag...

hjälp mig nu snälla ni som har sååå vackra naglar att fåp lika snygga..

salvar ni mkt?
    smörja nagelband?
    vad för medel?
    vad målar ni med för mirakellack?

har skaffat mig RIKTIG blogg.. livetsomfisk.blogg.se
  • Svar på tråden hur sköter du om dina "ÄKTA" naglar
  • Perniilla

Hej!
    Jag har långa naglar..har aldrig smörjt in dem med nånting..målar dem väldigt sällan..men det kanske bara är så att jag har turen att ha lite tjockare och tåligare naglar

• Audrey G

Jag håller på att växa ut mina naglar efter att ha hålt dem korta och lättskötta under semester.

Jag oljar med nagelbandolja ca en gång om dagen och använder nagelbanscreme en gång om dagen. Handkräm använder jag när jag känner att det behövs. Kan bli många gånger om dagen (särskilt på vintern) men alltid morgon och kväll.

Just nu använder jag både olja, nagelbandscreme och handcreme från depend mest för att det är det jag har hemma. Dock är nagelbadscremen inget att rekommendera, innehåller mest minerallja och är inget vidare vådande alls. Oljan upplever jag dock som prisvärd. Handcremer gillar jag de dyra från Essie bäst, men under vinter måste jag ha riktigt riktigt feta krämer från apoteket pga min känsliga hud.

Nagellacks märken jag gillar är OPI, Orly, Essie och ChinaGlaze. Finns att beställa över nätet för en bårkdel av priset i sverige.

Hoppas dina naglar växer sig långa och fina!!

• Liiza

Jag har supertunna, torra naglar som skivar sig.
    Men nu när jag är gravid växer de litegrann.

Varje kväll fixar jag lite.

Använder Mavala nagelstärkare "Scientifique" var tredje dag.

Målar med Mavala baslack (lacket sitter nån dag till då, skyddar dessutom nageln ifall man använder färgat lack)

Målar därefetr med någon färg, eller gör en fransk manikyr.
    Jag gillar OPIs lack, men också Mavala.

Avslutar med "Mavala Minute quick-finish", den är superbra! Lacket torkar på "nolltid"

Oljar nagelbanden med en olja från depend...

(jag målar inte varje dag, men när det behövs)

• kokoskärlek med bubblor

Det absolut mest effektiva för att få starka naglar som växer snabbt är vanlig oliv eller rapsolja. Totalt onödigt att köpa speciella oljor för just naglar.
    Mina naglar växer sjukt snabbt och är hårda som sten sedan jag började med oljor i min hudvård.

• fairyfloss

Jag smörjer bara mina händer med olivolja vid behov, petar ner nagelbanden efter dusch, och mina naglar växer som ogräs! Och de är stenhårda.

Se till att du äter bra och får tillräckligt med B-vitaminer och mineraler bara!

• Leigh

Varje söndag målar jag på Trind Nagelförstärkning, lite glans och överlack. Innan jag började med Trind skivade de sig ständigt.

• karinagumman

tackar för alla svar..
    jag har känt lite som kokoskärlek med bubblor etc..
    har nu i helgen kört med vanlig handsalva och läppsyl...
    kanske ska man köpa hem ngn olja... funkar väldoftande barnolja???
    visst luktar inte rapsolja??

har skaffat mig RIKTIG blogg.. livetsomfisk.blogg.se
  • kokoskärlek med bubblor
    karinagumman skrev 2008-08-25 11:05:50 följande:
    tackar för alla svar.. jag har känt lite som kokoskärlek med bubblor etc.. har nu i helgen kört med vanlig handsalva och läppsyl... kanske ska man köpa hem ngn olja... funkar väldoftande barnolja???visst luktar inte rapsolja??
    Skit i barnoljan och köp rapsolja istället så slipper du alla tillsatser
    Raps luktar ytterst lite och brukar kosta någon 20-lapp
  • MayaS

Jag har också problem med att få snygga långa naglar.. De växer till en viss punkt och sen bryts de av.. gärna typ en liten reva i kanten först *suck*

Ok handkräm och rapsolja verkar vara det som gör susen...

Men hur gör ni som har snygga långa äkta naglar med filning?
    Vad för slags fil använder ni och hur filar ni?

Svar på tråden hur sköter du om dina "ÄKTA" naglar